Om de innovaties in de nieuwe generatie VW's tot leven te brengen, heeft Achtung! mcgarrybowen een campagne ontwikkeld waarin een RoboPak dat de show steelt op een kinderfeestje. Het jongetje in het pak maakt indruk met automatische verlichting na het uitblazen van de kaarsjes, voorkomt een struikelpartij vanwege voetgangersherkenning en parkeert moeiteloos achteruit in - precies naast het jarige meisje.
Kinderen die zich ook als Roboboy willen verkleden, kunnen gratis een RoboPak krijgen bij de Volkswagen dealer. Met een bijbehorende app kunnen ze onder andere hun snelheid meten, autogeluiden afspelen en andere innovaties besturen en naspelen.
'Innovatie menselijk maken' is volgens Mervyn ten Dam, creatief directeur Achtung! mcgarrybowen, het startpunt voor de campagne. Jasper van der Bijl, verantwoordelijk bij Volkswagen: 'De kwaliteit die we kennen van Volkswagen staat nog altijd centraal, maar we slaan een nieuwe weg in door meer nadruk te leggen op de innovativiteit van de nieuwe generatie auto’s'.
Op tv trapt de campagne af met een lange film waarin meer innovaties aan bod komen, gevolgd door kortere versies die om specifieke features draaien. Online koppelt iedere video een innovatieve feature aan een specifiek aanbod. Het RoboPak is vanaf donderdag 22 juni/ verkrijgbaar en wordt de komende weken aangejaagd middels een influencer campagne.
Credits
Verantwoordelijk bij Volkswagen: Jasper van der Bijl, Eric Bun, Leony Hogenes.
Bureau: ACHTUNG! mcgarrybowen
Concept: Mervyn ten Dam, Florian den Hollander, Vincent Versluis
Strategie: Boris Nihom
Account: Sven Vening, Dirk Jan de Krom
Content producer: Fione van Wijk
Productiemaatschappij: PinkRabbit
Regisseur: Ismael ten Heuvel
D.O.P.: Myrthe Mosterman
Producer: Monique van Beckhoven & Mireille Lampe
Edit : Martin Heijgelaar
Online montage & grading: Captcha!
Geluidsstudio: Soundcircus
Ontwikkeling app: Robot Kittens
Ontwikkeling RoboPak: Mister Tody, Moonfox
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!