Door marktverzadiging en de toenemende concurrentie wordt het steeds lastiger om nieuwe klanten te krijgen en projecten te winnen.. Het is daarom belangrijk om te weten wat je concurrenten nu doen én wat ze in de toekomst gaan doen. Ontdek tijdens deze online clinic van Beeckestijn Business School hoe je dit aanpakt.
Datum: 20 maart
Tijd: 09:30 - 11:00 uur
Locatie: Live-stream
Dit kun je verwachten
Je krijgt tijdens deze clinic een introductie hoe je van competitor intelligence een kern competentie maakt. Daarbij komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Een overzicht en het begrijpen van de 5 verschillende vormen van concurrentie.
- De traditionele en non-traditionele bronnen die je kan gebruiken om meer te weten te komen over de concurrentie.
- Het toepassen van verschillende modellen en schema’s om de concurrentie in kaart brengen
- Hoe zet je concurrentiele informatie en data om in intelligence en insights.
- Uitleg over competitor simulatie (business wargames) en battle cards
- Principe van win-loss analysis
Voor wie?
Deze clinic is interessant voor iedereen werkzaam op het gebied van market intelligence, marktonderzoek, consumentengedrag, marketing, klanteninzicht, strategische planning, data analyse en/of wilt leren over onderzoek en analyse van competitieve spelers in de markt.
Over de spreker
Joost Drieman (MSc MBA), heeft meer dan 30 jaar internationale ervaring in market- en competitive intelligence, business development, corporate strategy en management. Hij is eigenaar van Marix International NV, een bedrijf dat is gespecialiseerd in business consultancy en executive coaching. Daarnaast is Joost Vice President, global head of Intelligence Best Practices bij M-Brain en docent bij Beeckestijn.
Gratis aanmelden
Het is niet meer mogelijk om je aan te melden. Bekijk onze agenda voor meer clinics >>
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!