Door digitalisering is er meer kennis vereist over kosten en opbrengsten. Vele CEO’s en CMO’s zijn van mening dat kennis van finance cruciaal is voor iedere marketeer. Succes ontstaat door aan te kunnen tonen wat marketing oplevert. Echter kunnen veel marketeers dit niet of slechts beperkt aantonen.
Tijdens de 2-daagse training Finance voor Marketeers bouw je financiële kennis op en ga je er direct mee aan de slag. Ook krijg je concrete antwoorden op jouw financiële vragen. Na deze training voel je je zekerder en sta je sterker bij interne discussies.
Je krijgt een afwisseling tussen theorie en het toepassen ervan. Zo werk je tijdens de training direct aan je financiële marketing uitdaging. Bijvoorbeeld een business case, een financiële analyse of je nieuwe marketing budget. Het doel is om kennis op te bouwen op gebied van financieel management en hoe je dit kunt toepassen in de praktijk.
Dit leer je tijdens de training
✔️ Financieel onderbouwen en doorrekenen van een marketingplan
✔️ Het overtuigen van management en finance
✔️ Customer life time value en de waarde van “word of mouth” berekenen
✔️ Een goede business case op gebied van branding of customer experience maken
✔️ Kennis van de belangrijke financiële metrics die je als marketeer moet kennen
✔️ Aantonen wat het rendement is van marketingcampagnes
Voor wie is deze training?
Ben jij een marketeer, product manager of professional op het gebied van marketingcommunicatie? Dan is de training Finance voor Marketeers waardevol voor jou om bij te dragen aan jouw persoonlijke groei. Daarnaast wordt je een betere gesprekspartner op financieel vlak. Het is prettig als je al enkele jaren werkervaring hebt. Dan haal je het meest uit de training.
Praktische informatie
Duur: 2 dagen
Lesmethode: Klassikaal
Locatie: Amsterdam, Capelle aan den IJssel, Eindhoven, Leusden, Online , Utrecht
Startdatum: 6 december 2022
Prijs: € 995,- Excl. BTW
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!