In het afgelopen jaar heeft TBWA\NEBOKO haar creatieve team behoorlijk uitgebreid. In het post-COVID tijdperk draait het bureau op volle snelheid en deze mengelmoes aan creatieve breinen gaat hier flink aan bijdragen.
Tuomas Karvonen
Tuomas Karvonen, verruilde zijn koude straten in Finland, na een aantal jaar bij TBWA\Helsinki, voor Amsterdam. Hij heeft daar werk gemaakt voor veel verschillende merken, maar volgens hem heeft hij zijn mooiste werk voor de Finse voetbalbond gemaakt. Om voetbal toegankelijker te maken voor meisjes met een immigratie-achtergrond, hebben zij samen met Nike sporthijabs gedoneerd aan ieder meisje dat er één wilde hebben. Dankzij deze campagne is Tuomas ook verkozen tot ‘European Best Young Creative of 2022’ door Art Directors Club Europe.
Tracy Kintu
Ook nieuw in het land is Art Director Tracy Kintu, geboren in Uganda en opgegroeid in Zweden. Toen ze solliciteerde bij TBWA\NEBOKO kende ze niemand in het land, laat staan bij het bureau. Maar ze was zó overtuigd van het werk dat TBWA\NEBOKO maakt dat ze de stap maakte om te solliciteren. Ze heeft in het verleden een aantal fantastische projecten gecreëerd zoals ‘The Local Flex’, waarbij lokale ondernemingen werden gepromoot in hun directe omgeving met als doel ze in de spotlights te zetten. Hiervoor gebruikte zij onder andere het inzicht dat lokale ondernemingen altijd voorkomen in de nieuwste muziekvideo’s en dat zij altijd opnemen tegen de grote spelers.
Norman Groenewegen en Pepijn Spanjerberg
Norman Groenewegen en Pepijn Spanjerberg zijn afkomstig van Amsterdamse agency Cheil. Zij hebben in hun tijd bij deze agency een behoorlijke waslijst aan prijzen weten te bemachtigen. Het duo is de trotse bedenker van de Samsung SmartSuit. Het werk won een gouden en bronzen Leeuw in Cannes 2018. “Het creëren van innovaties is wat we het beste doen, voor elk merk. Dus als er ergens mogelijkheden liggen, kom maar op!” aldus Pepijn.
Cené Hale
Schrijfster, performer en voice-actrice Cené Hale uit Texas (niet bij fotoshoot aanwezig) kwam naar het kantoor van TBWA\NEBOKO om een voice-over op te nemen toen één van de Creative Directors haar vroeg naar haar schrijfwerk. Voor ze het wist zat ze midden in een sollicitatiegesprek en was ze niet veel later een Copywriter voor het bureau: “Ik kwam het kantoor binnen met een slordige knot en joggingbroek. Ik dacht: als ze me serieus nemen terwijl ik er zo uitzie, is dat waarschijnlijk een goed teken.”
Oscar Flinterman en Tjeerd Buntsma
Creatief duo Oscar Flinterman en Tjeerd Buntsma hebben vier jaar samengewerkt bij code d’azur en daarvoor bij verschillende bureaus zoals Brandbase, JWT en Ogilvy. Op nationale en internationale klanten, van ABN AMRO en Tele2 tot Polestar. Bij TBWA\NEBOKO gingen ze meteen de ING-pitch in waar ze nu de campagne voor aan het ontwikkelen zijn. “We hebben een eigen kijk op dingen. Zo hebben we bijvoorbeeld afval meer waard gemaakt door er echte sieraden van te maken voor de McDonalds Litter & Glamour campagne,” aldus Oscar.
Simone Di Laus en James Andrews
Simone Di Laus en James Andrews zijn overgewaaid van het andere Omnicom bureau ‘180 Amsterdam’. Zij hebben campagnes ontwikkeld als ‘Ha(u)te Cotoure voor Diesel waarbij ze mensen de online haatcomments die zij hadden gekregen op kleding lieten drukken in de strijd tegen online negativiteit. Ze zijn naar TBWA\NEBOKO gekomen om aan campagnes voor adidas te werken.
Nwabisa Tolom en Mica Batista
Dit geldt ook voor het duo Nwabisa Tolom en Mica Batista. Nwabisa haalde met haar campagne ‘Original is Never Finished’ een enorm aantal prijzen binnen. Nu heeft zij de kans om voor adidas te schrijven. Mica ontwikkelde onder andere de campagne ‘Rescue Dogz’ waarbij honden in een Braziliaans asiel namen kregen van verkeerd gespelde hondenrassen en zo in de zoekopdrachten, van mensen die de namen verkeerd spelden, terecht kwamen. De actie zorgde ervoor dat alle honden op de website uiteindelijk werden geadopteerd.
Darre van Dijk, CCO TBWA\NEBOKO: “Het aantrekken van nieuw en divers talent is één van onze sterke kanten en staat altijd bovenaan onze agenda. We gaan hier ook de komende tijd zeker nog veel aan werken. We draaien op volle toeren en om te kunnen blijven leveren op nationaal en internationaal topniveau kunnen we wel wat creatieve ‘heavyweights’ gebruiken.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!