Succesvol segmenteren: zo doe je dat!

Hoe leer je je doelgroep zo goed kennen dat je precies weet hoe je ze moet aanspreken? Ontdek het tijdens deze clinic van Beeckestijn.

Marketing draait altijd om één ding: Het juiste product, de juiste boodschap en het juiste kanaal afstemmen op de juiste doelgroep. Maar juist dat laatste blijkt vaak een struikelblok. Hoe ontdek je wie jouw ideale doelgroep werkelijk is? En hoe leer je hen zo goed kennen dat je precies weet hoe je ze moet aanspreken?

Het is mogelijk om je te focussen op een bepaalde generatie of een standaard segmentatiemodel te gebruiken. Maar dit levert vaak weinig bruikbare inzichten op voor jouw specifieke categorie. Duurzame marketing maakt het nog ingewikkelder, omdat keer op keer blijkt dat slechts een beperkt deel van Nederland openstaat voor een duurzaamheidsboodschap. Hoe krijg je de rest zover om toch voor duurzaamheid te kiezen?

Durk Bosma van het Future of Food Institute en Sebastiaan Aalst van Food Cabinet nemen je mee op een reis door de wereld van duurzame merken, marketingblunders en pogingen om Nederlanders effectief te segmenteren. Deze reis resulteerde in de ontwikkeling van de Food Profiles, het eerste segmentatiemodel speciaal voor de foodsector.

Voor wie?

Deze clinic van Beeckestijn Business School is een aanrader voor elke marketeer die zijn kijk op doelgroepen wil vernieuwen, en in het bijzonder voor food marketeers en marketeers van duurzame merken.

Over de sprekers

Durk Bosma is naast docent vooral marktonderzoekspecialist. Hij is oprichter van het Future of Food Institute, een onderzoeksbureau gespecialiseerd in de consument en duurzame voeding. Hij is docent bij onze data driven opleidingen.

Sebastiaan Aalst is partner en directeur strategie bij Food Cabinet en houdt zich vooral bezig met de inhoud. Meedenken met opdrachtgevers over de beste aanpak en het ontwikkelen van de juiste strategie voor de campagnes. 

Praktische informatie

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →