De marcomwereld is nog niet van Sir Martin Sorrell af. Hij beloofde vorige week tijdens het Techonomy evenement in New York dat hij 'opnieuw gaat beginnen'.
Een maand geleden moest de Brit vertrekken bij WPP, na een onderzoek in verband met ‘aantijgingen over misbruik van bedrijfseigendommen en ongepast gedrag’.
Sorrell wilde tijdens Techonomy alleen kwijt dat hij opnieuw gaat beginnen en niet met pensioen wil. Verder ging hij niet in op de vraag waarom hij bij WPP moest vertrekken.
Dat Sorrell weer iets wil gaan doen in de marketingindustrie is zeer waarschijnlijk, omdat hij tijdens het event zijn liefde voor de branche nog eens onderstreepte.
'Ik hou van deze industrie. Het was magie toen ik de Saatchi's ontmoette in 1975. Dat was een kans. Ik zocht naar een branche waar je vrij makkelijk in kunt stappen.'
Sorrell was 33 jaar topman van WPP, dat hij ombouwde van een bedrijf in plastic mandjes tot de grootste reclame- en communicatieholding ter wereld, met inmiddels meer dan 130.000 medewerkers wereldwijd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!