Saskia Bax (42) is aangesteld als chief marketing officer bij Bakker.com. Haar taak is om van Bakker.com de komende jaren het grootste e-commerce platform in groenproducten voor consumenten, andere e-commerce partijen en retailers van Europa te maken. Bax komt van Intertoys (onderdeel van Blokker Holding) waar zij afgelopen februari afzwaaide.
In moeilijkheden
Bakker.com werd groot als internationaal postorderbedrijf voor tuinproducten als bloembollen, bloemzaden en planten, raakte in financiële problemen in de periode dat Paul Geraeds (tot september 2017 ook voorzitter van Stichting Adverteerdersjury Nederland) de scepter zwaaide.
(Bakker Hillegom werd in dezelfde periode op de vingers getikt door de Stichting Reclame Code voor een mail waarin het postorderbedrijf opriep om met spoed deel te nemen aan een actie, waarbij de suggestie wordt gewekt dat de inzender een bankcheque van 10.000 euro en een ‘megapakket’ ontvangt.) Geraeds verliet Bakker in november 2017. Februari daarna volgde het faillissement.
Retail- en FMCG-ervaring
Onder leiding van een team van Nederlandse ondernemers werd in april een doorstart gemaakt. De organisatie nu: ‘Inmiddels draaien we weer en steken we geld, tijd en energie in het bedrijf om er het grootste online platform voor groenproducten van Europa van te maken.’
Bax heeft een ruime staat van dienst als marketeer. Ze was ruim twee jaar directeur marketing bij Intertoys (in welke hoedanigheid ze dit interview gaf aan Adformatie). Behalve bij Karwei en Hema (in totaal zeven jaar), deed ze ook FMCG-ervaring op bij Pepsico en Beiersdorf.
De bedoeling is dat Bax bij Bakker.com een heel nieuw merk gaat bouwen. Ze gaat zich de komende maanden ook richten op het formeren van een marketingteam.
Leest u de reviews maar, oa op google. Het ergste is dat de medewerkers lopen te liegen, die weten ook niet wat te doen.
Met vriendelijke groet E. Snijder