Pieter Bos (ex-Twitter) director of business development bij NP Digital

Het digitale marketingbureau opende recent een kantoor in Nederland.

NP Digital heeft Pieter Bos aangesteld als director of business development. Het digitale marketingbureau kondigde in oktober de opening van een kantoor in Nederland aan met Joris Garritsen (ex-GroupM) als managing director. Die kondigde toen al aan een team samen te gaan stellen voor de Nederlandse markt.

Bos was tot einde 2022 directeur van Twitter advertising (nu X) en director Twitter client solutions onder de vlag van Ad Alliance.

Bos: ‘De oorsprong van het NP Digital netwerk ligt in kennisdeling en open source. Deze “breng-mentaliteit” is ondanks de indrukwekkende wereldwijde groei van de afgelopen jaren nog altijd de basis van het bureau. Dat vind ik belangrijk en spreekt mij enorm aan. We willen onze klanten helpen met de business- en performancedoelstellingen van vandaag, maar ook samen met onze klanten vanuit de langetermijnaanpak inspelen op de kansen van morgen. Je moet daarvoor een businesspartner zijn, niet zomaar een supplier.'

NP Digital in Nederland inzetten op haar core (en zelf ontwikkelde) oplossingen op het gebied van owned en earned media (zoals seo, UX/UI-design en CRO). ‘Daar wordt het verschil ook gemaakt', zei Garritsen eerder. ‘We zien dat seo (zoekmachineoptimalisatie op alle platformen) hard aan het veranderen is en steeds dichter tegen UX (user experience) en CRO (conversieoptimalisatie) aankruipt. Daarnaast moet je in een wereld van kunstmatige intelligentie als merk veel meer voor de lange termijn gaan nadenken. Maar wel met een performance mindset.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie