Merken gebruiken spectaculair meer emojis in berichten die ze via e-mail en mobiel rondsturen. Sinds begin 2015 is het emoji-gebruik met 777% gestegen. Die stijging zet door, want de eerste maanden van 2016 lieten een gemiddelde stijging van 20% per maand zien.
Dat althans blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse Appboy. Het analyseerde 9359 marketingcampagnes en keek of en welke emoji’s er werden gebruikt in iOS-push-berichten, Android-push-berichten en e-mails.
Mensen en merken
Daarbij zag het een groot verschil in het gebruik van mensen en merken. De consumenten gebruiken het meeste emoji’s om een emotie uit te drukken, tranen van vreugde, blije gezichtjes, dat soort werk.
Merken gebruiken op hun beurt meer emojis die aandacht trekken, zoals partypoppers en fonkelsterren.
De zes emojis die elkaar overlappen hebben gemeenschappelijk dat ze zijn gericht op het overbrengen van emoties en het opbouwen van een verstandhouding.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!