De publieksprijs ging voor het tweede jaar op rij naar Linda. Meer dan duizend uitgeef- en redactieprofessionals hebben hun stem via internet uitgebracht. Het magazine kreeg meer dan dertig procent van de stemmen. De jury over deze winnaar: ‘De beeldvondsten bij de thema’s, de hoge kwaliteit van styling en fotografie, en de scherpe coverteksten zijn een voorbeeld voor het vak. Dat Linda een van de weinige vrouwenbladen is waarvan de oplage nog steeds groeit, is natuurlijk het grootste compliment dat je als makers kunt krijgen.’
De VPRO-gids won de vakprijs. De meningen van de vakjury en 150 professionele medestemmers waren nauwelijks verdeeld. ‘De VPRO-gids heeft natuurlijk als voordeel dat de verkoop niet afhankelijk is van de cover. Dat biedt de mogelijkheid om te experimenteren. De jury is ervan overtuigd dat deze cover de loyaliteit voor het merk VPRO versterkt. Het eigen gezicht dat de gids op deze wijze heeft gekregen, de vele waardering nationaal en internationaal die de covermakers hebben ontvangen, wordt met het verstrekken van de Prix de C’Oeuvre nog eens flink onderstreept.’
De Prix de C’Oeuvre is een initiatief van de organisatie van de Nationale Coverdag en BBP Media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!