De laatste twee jaar zien we de aandacht voor merkmanagement in Nederland aanzienlijk groeien. Merkmanagers en directies beginnen te beseffen dat het merk een waardevolle bijdrage aan het bedrijfsresultaat kan leveren. Dat is niet zo gek; consumenten (en medewerkers) weten tegenwoordig feilloos welk merk zijn beloften nakomt en welke niet. En dit wordt naar hartenlust via allerlei media gedeeld met alle positieve en negatieve gevolgen voor het merk. Daarnaast heeft digitalisering impact op de beleving en prestatie van het merk. De veelvoud aan kanalen en interacties en organisatorische veranderingen vragen om een andere kijk op de effectiviteit van merken.
Het nakomen van je merkbeloften creëert vertrouwen en levert aantoonbaar resultaat op. Om dat te realiseren is het noodzakelijk het merk een centrale en strategische plek in de bedrijfsvoering te geven om bedrijfsdoelstellingen te bereiken. De uitdaging is echter dat het proces van meer oriëntatie op het merk nog in nevelen is gehuld. Hoe werkt dat eigenlijk en wat komt er bij kijken om verbeteringen door te voeren en valkuilen te vermijden? En wat is de impact van de interne merkorganisatie op de merkbeleving, binnen en buiten? Kortom, hoe richten we merkmanagement in en hoe maken we het tot een belangrijke competentie om te groeien in merkoriëntatie?
Wat kun je verwachten?
Deze korte introductie in merkmanagement geeft praktische uitgangspunten en tips voor het ontwikkelen en managen van een sterk merk en helpt merkmanagers en betrokkenen het merk beter te laten presteren.
Over de sprekers
De sprekers zijn Laurens Hoekstra en Erik Voskuijl van VIM Group, een organisatie gespecialiseerd in het implementeren en managen van merken vanuit een bedrijfsmatig perspectief. Dit betekent dat het merk gezien wordt als een belangrijke businesstool dat een bijdrage moet leveren aan het bedrijfsresultaat.
Voor wie?
Ben je werkzaam als senior (marketing)communicatieprofessional of (senior) marketeer, kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement en zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in hoe je merken sterker kunt maken en efficiënter kunt organiseren, dan ben je toe aan deze introductie in Merkmanagement. Deze introductie geeft je inzichten om het merk efficiënter en effectiever te managen.
Meld je aan!
Kom op vrijdag 7 september 2018 naar deze clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 13.00 – 15.00 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 12.40 uur. Meld je snel aan!
Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!