Hij begint per 1 september. Verkroost was van 2013 tot 2016 chief digital officer bij Persgroep, leidde ad interim IAB en was tot voor kort werkzaam voor Adoptiq, de marktplaats die digitale inkoop van print. Maar Adoptiq ging dit voorjaar failliet.
Omnicom Media Group Nederland breidt met de komst van Verkroost het managementteam verder uit. Begin juli werd Roland Teerenstra al aangesteld als managing director van OMD. In februari werd Floris Kok benoemd tot managing director van PHD.
Patrick Molleman, CEO Omnicom Media Group Nederland: 'We zijn hard aan het bouwen aan een nieuw OMG. Met forse investeringen op het gebied van data, technology en analytics en een volledige integratie van digitale capabilities in onze front offices OMD en PHD, zijn we klaar voor de volgende fase binnen onze strategie.
Verkroost is bij uitstek de man die ons strategisch verder kan helpen bij deze waanzinnige uitdaging. Hij heeft een fantastisch track record, een mooi netwerk en vooral een hele scherpe visie op het digitale landschap.'
Jeroen Verkroost zegt onder de indruk te zijn van de al aanwezige kennis op het gebied van data, tech en analytics. 'We gaan nu samen vooruit kijken en stappen zetten zodat we ook in de toekomst alles in huis hebben om duurzame relaties met onze klanten uit te bouwen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!