Jasper Diks, Stefan Leendertse & Carsten van Berkel starten bij TBWA\Neboko

‘Met deze drie mannen hebben we er een creatief arsenaal in huis bijgehaald.’

V.L.N.R.: Carsten van Berkel en hond Pipa, Jasper Diks en Stefan Leendertse - TBWA
Foto: Suzanne Blanchard

TBWA\Neboko haalt drie nieuwe talenten in huis. In willekeurige volgorde starten per direct: Jasper Diks als creatief directeur en Stefan Leendertse en Carsten van Berkel als senior creatief team. Volgens TBWA staan de heren bekend als zeer bekroonde creatieven, zijn ze alledrie nuchter en disruptief van aard en houden ze ‘gewoon heel erg van ideeën bedenken’.

'Snoepwinkel van kansen en briefings'

Diks zegt over de eerste weken bij TBWA: ‘Ik stond al direct op de set van Toto. Geen fratsen, direct aan het werk. Ik krijg er veel energie van. Ik wil mensen helpen om nog mooier en creatiever werk te maken en daarbij TBWA nog meer op de kaart te zetten. Leuk om ergens in te stappen waar de wind in de zijlen zit. Dit bureau voelt als een snoepwinkel, zoveel kansen en briefings en er wordt zó ontzettend veel mooi werk gemaakt!’

De creatief directeur geeft aan uit te kijken naar de samenwerking met zijn creatieve partner en vriend Billy Witbraad, met wie hij ooit is begonnen op de Junior Academie. ‘Zo is de cirkel toch wel weer rond.’ TBWA vertelt dat beide heren de komende tijd onder andere de focus leggen op T-Mobile’s Tele2. Volgens Diks werkt cco Darre van Dijk’s drang naar creativiteit ‘aanstekelijk’. Hij noemt het een goede dynamiek. 

Voor zijn move naar TBWA is Diks zijn eigen reclamebureau gestart, The Family. ‘Dat ging hartstikke goed maar ik wil toch liever door in de rol van creatief directeur in plaats van bureaueigenaar.’

Disruption-model

TBWA zegt dat Leendertse en Van Berkel een wat vrijere rol krijgen, waarbij ze zullen werken op het hele klantenpakket van het bureau. ‘Van nieuwe klanten als T-Mobile en Tele2, tot TBWA ‘classics’ als Unox.’ Leendertse en Van Berkel: ‘Het ideeën bedenken blijft voor ons de grootste lol. Het eureka-moment. Vergelijk het met voetbal. Zo lang je blijft scoren, waarom zou je dan trainer worden?’ 

De twee vertellen het niet te schuwen om totaal iets nieuws te moeten bedenken, dan het liefst iets dat niet al te veel op reclame lijkt. Van Berkel: ‘Herhalen werkt, maar opvallen ook. Dat is een bekend reclame-cliché. Maar dat laatste is wel veel leuker. We vonden het Disruption-model van TBWA daarom ook meteen interessant.’ Leendertse voegt eraan toe: ‘Los van de fijne energie werden we ook heel enthousiast van de gedeelde creatieve ambitie van Rik Ledder en Van Dijk.'

Kunst- en cultuursector

Naast het werk bij TBWA stellen Leendertse en Van Berkel zich bezig te blijven houden met projecten in de kunst- en cultuursector en voor startups. ‘Het geeft enorm veel energie en inspiratie om met één been in een ‘andere’ branche te staan. Het heeft eigenlijk alleen maar voordelen.’ 

Creatief arsenaal

Van Dijk vertelt over de drie aanwinsten: ‘Met deze drie mannen hebben we er een creatief arsenaal in huis bijgehaald. Ze hebben stuk voor stuk prachtig werk gemaakt en dat is, terecht, bekroond. Ik wil ze hier de ruimte geven om los te kunnen gaan voor ons mooie scala aan klanten. Ik ben ervan overtuigd dat ze, ook al is het nu nog even op afstand, een verrijking zijn voor het TBWA-team.’

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie