Ik vind het aantal stemmers, dat meent dat Google niet deugt, toch wel erg hoog: 31 procent.
In het Tijdschrift voor Marketing dat morgen verschijnt, staat een onderzoek dat door Checkit en RM Interactive is verricht naar de bekendheid van de Google-producten en de waardering van de zoekmachine.
Het betreft hier nieuwe cijfers die nog niet eerder gepubliceerd zijn.
Zo zijn van de ondervraagde (1.294) internetters de meesten niet op de hoogte van Google-diensten als Google Local (93 procent kent het niet) en Google Mobile (onbekend bij 90 procent). Maar ook de Google desktop kent 64 procent niet. Van Gmail heeft 50 procent nog nooit gehoord. Google Earth scoort dan nog het minst slecht: 49 procent kent het niet en 18 procent gebruikt het zelfs.
Er is ook gevraagd naar de invloed van het merk Google op het gebruik van een dienst. Is het feit dat een dienst van Google is nu wel of niet een reden om het te gaan gebruiken?
Slechts 3 procent vindt dat als een dienst aangeboden wordt door Google er een goede reden is om het niet te gebruiken. 20 procent vindt de aanduiding 'Google is de aanbieder' juist wel een reden om het te gaan gebruiken. Maar vergis je niet: de meesten (77 procent) kan het helemaal niets schelen wie de aanbieder is.
In het stuk staan ook een aantal scores over het imago van Google, maar dan moet je het blad maar lezen.
De nieuwe poll gaat over de naamswijziging van Overture in Yahoo! Search Marketing. Maakt dat echt wat uit? Stem!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!