Overslaan en naar de inhoud gaan

Drie op vier Gen-Z'ers willen dat werkgever rekening houdt met privéleven

Een derde van de Gen-Z’ers is gesteld op ‘oprechte interesse’ van de werkgever.
Work life balance en Gen Z
Work life balance en Gen Z
© Shutterstock
Work life balance en Gen Z
Work life balance en Gen Z
© Shutterstock

72 procent van de Nederlandse Gen-Z'ers (18 tot 29 jaar), vindt het belangrijk dat hun werkgever rekening houdt met hun privéleven. Dat blijkt althans uit een recente studie van Bowers & Jackling, uitgevoerd door Panelwizard. Van de 1.022 ondervraagden zegt 31 procent dat investeren in het welzijn van medewerkers een cruciale reden is om voor een bepaalde baan te kiezen.

related partner content for mobile comes here

Opvallend is dat vooral hoogopgeleide Gen-Z'ers veel waarde hechten aan een goede werk-privébalans (76 procent), in vergelijking met praktisch- en middelbaargeschoolden (68 en 69 procent). Jacco Vingerling, ceo van Bowers & Jackling, benadrukt dat jongeren tegenwoordig andere eisen stellen aan hun baan. ‘Een werkgever moet nu meer focussen op het interpersoonlijke aspect en het geluk van medewerkers.’

Oprechte interesse

Het onderzoek wijst ook uit dat oprechte interesse van werkgevers in het privéleven van hun medewerkers door 31 procent van de Gen-Z'ers wordt gewaardeerd. Meer dan de helft van de respondenten vindt dat hun privéleven een grote invloed heeft op hun werkprestaties. Vingerling concludeert: ‘Door te investeren in het welzijn van je medewerkers, investeer je direct in het succes van je bedrijf.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in