De garagebranche heeft een vertrouwensprobleem. Een op de drie klanten gaat ervan uit dat de rekening voor onderhoud of reparatie niet klopt, zo blijkt uit een recente enquête van onderzoeksbureau Trendbox. Een op de drie! En erger nog: 43 twijfelt aan de prijzen die de garage berekent. Niet de garages zelf gaan de strijd aan met het wantrouwen van de klant, maar 38 groothandels in automaterialen verenigd in branchevereniging Vrooam en hun importeur Van Heck. 'Het is een probleem, maar ook een kans', zegt Arjen van Heck van het gelijknamige importbedrijf. 'Twee van de drie klanten willen niet onderhandelen, maar willen transparantie. Als je die biedt, dan levert dat op termijn werk op. Wie op www.mijngarage.nl zijn autokenteken en postcode invoert en aangeeft welke reparatie of onderhoudsbeurt hij nodig heeft, krijgt van Van Heck en de zijnen een 'eerlijke prijs' teruggemaild. Daarbij staan de vijf garagebedrijven in de buurt vermeld die het werk op of onder die prijs willen uitvoeren. Weet de klant niet precies wat de oplossing voor zijn probleem is, dan krijgt hij een offerte van euro 25 voor een eerste diagnose. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Wordt het niet eens tijd om te onderzoeken welk beroep in Nederland nu het allerslechtste imago heeft? Horeca-uitbater? Notaris? Specialist in een streekziekenhuis? Schadeletseladvocaat? Pr-man? Journalist? Makelaar? Hypotheekadviseur. Rijksambtenaar? Leraar? Of toch gewoon politicus?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!