PSV stelt Eli Lejeune aan als head of marcom, brand & design. Hij is onder meer aangetrokken om de loyaliteit en beleving onder fans te vergroten. Ook de (inter)nationale herkenbaarheid van het merk PSV moet hij omhoog zien te krijgen.
Dat hij instapt op een moment dat het sportief wat minder loopt bij de club uit Eindhoven ziet Lejeune niet als een nadeel. βWat er op het veld gebeurt, heeft niet direct effect op het activeren en uitbouwen van het merk op de langere termijn. We laten ons daarbij niet leiden door negatief sentiment. Wel willen we er met positieve ontwikkelingen voor zorgen dat het sentiment rondom PSV juist weer verbetert.β
Eindhoven Airport
Na twee kortstondige functies als marketingverantwoordelijke werd Lejeune vorig jaar Senior Strategist bij Innovatie- en designbureau VanBerlo. Daarvoor was hij marketingmanager bij Eindhoven Airport.
Volgens Lejeune ging bij VanBerlo alles naar wens, maar deze functie bij Eredivisionist PSV wilde hij niet laten lopen. Dat komt mede doordat hij reeds bekend was met de organisatie door een partnerschap tussen PSV en Eindhoven Airport waarbij hij betrokken is geweest.
Marketingafdeling
De afdeling marketing & media van PSV is voor de komst van Lejeune op onderdelen gereorganiseerd. De clusters marketingcommunicatie en brand & design zijn daarbij samengevoegd. Volgens Lejeune is dat logisch omdat de inspanningen voor het merk PSV en activaties van partners in elkaars verlengde dienen te liggen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!