Brouwers bier ligt vanaf maandag 20 juni weer in de schappen van de Albert Heijn-supermarkten.
Brouwers bier was vanaf 1978 het eigen merk van Albert Heijn, maar werd in 1999 weer van de markt gehaald en vervangen door Albert Heijn Pilsener. Het nieuwe merk heeft volgens de retailer een nieuwe smaak die meer bij deze tijd past: ‘Met een unieke propositie die past tussen een karaktervol speciaal bier en een dorstlessende pilsener’.
Brand identity bureau Millford moest ervoor zorgen dat de nieuwe identiteit ook paste bij de nieuwe smaak. Vanuit de merkwaarden karaktervol, toegankelijk, kwaliteit en eigentijds heeft Millford 'het logo en de stijl ontwikkeld en deze doorvertaald naar alle touch points'.
Daarnaast heeft Millford het hele assortiment voorzien van een eigentijds packaging design. De brouwer staat hierin centraal, het gebruik van koper in de productnaam (niet bij de omverpakkingen) en het blauwe vlak geven een edgy tint aan het etiket waardoor de pilsener een eigenzinnig design krijgt, aldus het ontwerpbureau.
Naast blikjes is het bier ook te verkrijgen in flesjes met een draaidop. De flesjes zitten in kartonnen kratjes.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!