Marketing Intelligence gaat over het vertalen van alledaagse (klant)informatie naar inzichten. Op basis van deze inzichten kun je onderbouwde beslissingen nemen met een groter effect op het gebied van bijvoorbeeld marketing campagnes, productontwikkeling of je klant/marktstrategie.
De training Marketing Intelligence voor marketeers bij Beeckestijn Business School geeft je de handvatten, oplossingen en inhoud om gericht aan de slag te gaan met marketing intelligence.
Tijdens de training leer je:
- Wat de trends en ontwikkelingen zijn op het gebied van Marketing Intelligence
- Op welke manieren je Marketing Intelligence kunt toepassen en wat de valkuilen zijn
- Hoe je data genereert en transformeert tot bruikbare inzichten
- Hoe je diverse analysetechnieken en voorspellende datamining technieken kunt toepassen
- Verschillende vormen van segmentatie te onderscheiden en beoordelen
- De klantwaarde (Customer Life Time Value) te berekenen
- Hoe je marketing intelligence effectief en structureel implementeert binnen je organisatie
Voor wie is de training bedoeld?
De training is bedoeld voor iedereen die aan de slag wil om met data de marketinginspanningen effectiever te maken. Je hebt weinig tot geen ervaring met Marketing Intelligence. Tijdens de training behandelen we zowel B2B als B2C en non-profit
Meer informatie
Wil jij actief aan de slag met marketing intelligence? Lees hier meer informatie over de training »
Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!