Enie.nl start zondag 1 mei met een landelijke tv-campagne en dat is voor het eerst. De leverancier van zonne-energie hoopt consumenten te overtuigen van de kracht van zonne-energie én bewustwording te creëren dat de energietransitie deels door de consument zelf gerealiseerd kan worden.
Patrick en Milan van der Meulen, die Enie.nl in 2013 oprichtten, zeggen dat de Nederlandse consument met de stijgende energieprijzen massaal naar alternatieven zoekt voor gas en elektriciteit. 'De huidige maatschappelijke discussie gaat alleen maar over de stijging van energieprijzen en over de afhankelijkheid van traditionele energiebronnen. We wachten op nieuwe maatregelen van bovenaf, maar vergeten tegelijkertijd dat we ook zelf iets kunnen doen. Met deze tv-campagne hopen we zoveel mogelijk mensen te overtuigen van de kracht van zonne-energie.'
Enie.nl, nu alleen nog actief in Nederland en Zuid-Afrika, haalde afgelopen maart nieuw kapitaal op voor de realisatie van de groeistrategie. Shell Ventures en pensioenfonds ABP namen een belang in het bedrijf van de gebroeders Van der Meulen. Hoe groot het aandeel van de investeerders is, werd niet bekendgemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!