Sommige mensen lopen rond met vragen over de lage prijzen van Zeeman, aldus de retailer zelf. Zoals 'is dit door kinderen gemaakt?', 'krijgt de maker van dit product wel fatsoenlijk betaald?' en 'hoeveel water kost het maken van dit t-shirt?'.
In zijn nieuwe campagne roept Zeeman klanten op dergelijke vragen gewoon aan de winkelketen zelf te stellen. De vragen zijn met de hand geschreven op kleding uit de nieuwe collectie 'basics' van Zeeman, die in de campagne te zien zijn. Op een speciale vraag- en antwoordpagina op de website van Zeeman kunnen de vragen worden gesteld en kan men zien welke vragen eerder zijn gesteld.
Met de campagne wil Zeeman laten zien dat het 'volledig transparant' is over hoe en waar de producten worden gemaakt. De campagne is bedacht en ontwikkeld door Persuade, het vaste bureau van Zeeman.
Michiel Rijshouwer, creatief directeur Persuade: 'Ik geloof erin dat het goed is om klanten mee te nemen in de stappen die Zeeman neemt en waar de retailer voor staat. Door meer openheid en dialoog te bieden, kunnen eventuele twijfels worden weggenomen.'
Het is niet de eerste keer dat Zeeman klanten oproept openlijk kritisch op de retailer te zijn. In 2017 was er de 'Puntjes van kritiek'-campagne (ook door Persuade), waar klanten op het kantoor van Zeeman werden uitgenodigd om soortgelijke vragen te stellen. Deze vragen en antwoorden werden gepubliceerd in het boekje '26 puntjes van kritiek'.
De nieuwe campagne wordt uitgerold op televisie en online, in de zeven landen waar Zeeman actief is: Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!