WerkTalent mikt via ludieke spot op voetbalfans die een nieuwe baan zoeken

De campagne (door team5pm) start bij aanvang van het nieuwe voetbalseizoen op ESPN, gevolgd door content op sociale media als YouTube.

Een still uit de campagne
Afbeelding: WerkTalent

Het nieuwe voetbalseizoen is dit weekend begonnen en dat betekent dat heel wat mannen (maar zeker ook vrouwen) weer op de tribunes of voor de televisie te vinden zijn. Arbeidsbemiddelaar WerkTalent speelt in op het voetbal door op - hoe kan het ook anders - voetbalzender ESPN een ludieke commercial (bureau: team5pm) uit te zenden waarin werkzoekenden als nieuwe aanwinst gepresenteerd worden.

Naamsbekendheid verhogen

Detacheerder WerkTalent speelt in de commercial de rol van zaakwaarnemer, die de belangen van een kandidaat behartigt en passende banen zoekt in de omgeving van de kandidaat. Vervolgens wordt die kandidaat, neem ene meneer De Vries, onthaald alsof hij een lucratieve voetbaltransfer gemaakt heeft. Hordes fotografen en journalisten willen iets van De Vries weten.

WerkTalent heeft 23 vestigingen verspreid in Nederland en richt zich op de sectoren logistiek, techniek en industrie. In die sectoren is de arbeidsmarkt zeer krap: veel bedrijven staan te springen om personeel. 

Het bedrijf hoopt zich met zijn eerste naamsbekendheidcampagne beter in de kijker te spelen van kandidaten en opdrachtgevers. Algemeen directeur Marjolein van de Veerdonk legt uit: 'We willen doorgroeien en in deze krappe arbeidsmarkt nog meer kandidaten begeleiden naar lokaal werk dat bij hen past. Met deze campagne willen we onze naamsbekendheid verhogen en een aantrekkelijk merk bouwen.' 

Aparte video's voor sociale media

De campagne op ESPN loopt verspreid over meerdere flights het hele voetbalseizoen, licht een woordvoerder van team5pm desgevraagd toe. Voor sociale media zijn aparte video's gemaakt. Zo gaat er veel aandacht uit naar YouTube, volgens de detacheerder omdat de doelgroep van WerkTalent veel op het platform te vinden is. Maar ook Instagram en TikTok zijn populair. Tom Schoufs, creative director van team5pm, vertelt: 'In plaats van cut-downs te maken van de bestaande tv-commercial, creëren we aparte social formats. Zo zien we op Instagram dat voetbalinterviews booming zijn. Daar hebben we met Instagram-assets op ingespeeld. Op TikTok kiezen we voor een meer humoristische insteek.'

Credits

Klant: WerkTalent 
Verantwoordelijk Klant: Jos Wolsing, Albert van der Vliet, Marjolein van de Veerdonk, Yentl Bestman, Moyna Molleman 
Bureau: team5pm
Creative lead: Jochem Klicks 
Creative: Sam Dibbets 
Strategie: Nienke Harsta, Gertjan Hafkamp  
Account: Sjoerd van Renselaar 
Project Manager: Véronique Beumer  
Creative Director: Tom Schoufs 
Productiemaatschappij: team5pm 
Producer: Jaro Gevers
Regie: Bram Koopman 
Edit: Bram Koopman 
DOP: Stef Kwinten 
Sound: Soundsright (Mari Koning)   
Grading: Ruben Labree 
VFX & Designs: Yukio Ho, Tagen Voges 
Fotografie: NOPOINT (Roel van Koppenhagen)   
Social Creative: Ilse Kremer 
Social Edits: Laurens Kornegoor, Marijn Smidt
Distributie tv: GroupM / Mindshare (Melle Lenior, Jeroen Tesselaar ) 
Distributie online: team5pm (Boy Schouten, Less Goes) 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie