Emoties zijn besmettelijk, zo ook negativiteit. Om deze boodschap, onder de noemer Let's love louder', te verspreiden heeft Tele2 reclamebureau TBWA\Neboko ingeschakeld voor een multimediale campagne. De telecomprovider hoopt hiermee zijn klanten te inspireren hun online data te gebruiken om 'positiviteit te verspreiden'.
'Maak het internet zoals het used to be. Een lovely place for you and me', zo luidt de ietwat cryptische reclametune. Tele2 zegt een optimistisch geluid over het internet te willen brengen: een plek om je te uiten, contacten te leggen en van elkaar te leren. Evengoed ziet ook Tele2 de trend van online haat en hoe snel dit zich kan verspreiden. De provider daagt daarom zijn klanten uit 'op een creatieve manier' onderdeel te zijn van deze nieuwe positieve beweging.
De raps in de commercial komen van Sergio Hasselbaink van de hiphopformatie met de toepasselijke naam Yung Internet.
Data voor de ander
Margaret Kreuger, manager brand & customer communication van T-Mobile (moederbedrijf Tele2), zegt dat de provider met de nieuwe campagne niet alleen een punt wil maken, maar ook een 'significant verschil'. 'We trekken bij Tele2 graag op met creatief talent en communities die zich hardmaken voor positiviteit. We hopen meer mensen te inspireren zich bij onze missie aan te sluiten.'
Rik Ledder, ceo TBWA\Neboko: 'Met deze campagne verleggen we de focus van 'unlimited data' voor jezelf, naar wat je met die data kunt betekenen voor een ander. Een logische stap voor een jong merk met een digitaal hart.'
De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, online, social media en outdoor. Tele2 benadrukt dat het hier gaat om een mantra én call to action; de komende maanden volgt daarom een reeks nieuwe online activaties.
Bekijk 'm hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!