De dochter van Nederlands bekendste tatoeëerder, Henk Schiffmacher, Morrison Schiffmacher, heeft het design gemaakt voor het limited edition Duvel artglas, zoals het heet. Met de speciale editie glazen en bijbehorende campagne wil Moortgat Duvel, het familiebedrijf achter Duvel, de speciaalbier-drinkende millennial aan zich binden. Content en influencer agency Storyboard koppelde Schiffmacher aan het Belgische biermerk en ontwikkelde de content campagne.
Duvel in Nederland
Volgens Emilie Heesters, marketingmanager Duvel Moortgat is Duvel in één van de meest gedronken speciaalbieren terwijl het lijkt dat het merk in Nederland steeds minder in overweging wordt genomen door de speciaalbier drinkende millennial. De campagne moet hier verandering in brengen en lijkt succesvol te zijn: ‘De eerste 10.000 limited edition glazen waren binnen twee dagen uitverkocht.’
Volgens Heesters past het werk van Schiffmacher goed bij de visie van de brouwer: ‘Schiffmacher staat, net als Duvel, voor een combinatie van passie, goede smaak, ambacht en perfectie.’ De Belgische brouwer wil naast de jacht op de millennial ook een podium bieden aan artiesten en kunstenaars die een match zijn met het merk.
Lancering
Vorige week presenteerde het bijna 150 jaar ‘jonge’ merk het designerglas op het lanceringsevent in het NDSM-café. Henk Schiffmachter onthulde daar het design van zijn dochter, dat vereeuwigd was als een levensgrote muurschildering.
Tattoos en bier
Duvel Moortgat is niet de eerste brouwerij die een relatie legt tussen tatoeages en bier. Bavaria heeft eerder een tattoo-shop geopend tussen de ketels voor het biermerk 8.6 en het liet bierblikken ontwerpen door bekende tattoo-artiesten.
Lees ook: Kijk uit bij de brouwerij van 8.6, je wordt nog wakker met een tattoo
Limited edition Artglas
Vanaf komende week is het glas weer te verkrijgen bij Albert Heijn en er komen giftpacks beschikbaar via Gall en Gall. Volgens Duvel zet ook de horeca het glas in om klanten via social media naar de zaak toe te trekken. Gasten krijgen daar een glas kado bij bestelling van twee glazen Duvel.
Lees ook: Brand bier lanceert wéér naar een nieuw reclameconcept, maar: ‘Dit gaat minimaal drie jaar mee’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!