Coca-Cola lanceert nu ook in Nederland de kerstcampagne: ‘Geef deze kerst iets dat alleen jij kunt geven - jezelf’. Voor dit jaar is het merk een samenwerking aangegaan met Snelle, die de track ‘Thuis’ schreef. Met de campagne en het bijbehorende muzieknummer wil het frisdrankmerk iedereen aanmoedigen om deze feestdagen een oprechte verbinding op te zoeken met hun dierbaren.
De kerstcommercial is een doorvertaling van de internationale campagne die eerder deze maand is gelanceerd. De track van Snelle, die hij speciaal schreef voor Coca-Cola, gaat ook over verbinding en is geïnspireerd op persoonlijke verhalen van fans. Het nieuwe nummer ‘Thuis’ is nu hier te luisteren. De videoclip van Snelle wordt op 30 november uitgebracht en is onder meer te zien in het campagne-onderdeel: de Coca-Cola kerst-adventskalender. Snelle schreef eerder het succesvolle nummer Smoorverliefd voor Interpolis.
In de kerstvideo is te zien hoe een vader er uit liefde alles aan doet om de kerstwens van zijn dochter te vervullen. De film is geregisseerd door de Oscar-winnende filmmaker Taika Waititi en gemaakt door Wieden+Kennedy London.
Coca-Cola kerstcommercial 2020
'Mijn moeder roept al jaren dat ik iets moet doen met kerst'
Snelle: ‘Ik vind de kerstuitingen van Coca-Cola altijd heel vet en daarnaast roept mijn moeder al jaren dat ik iets met kerst moet doen qua muziek. Ik kan me dan ook zeker vinden in Coca-Cola’s boodschap over verbintenis en samenzijn. Speciaal daarom heb ik mij voor dit nummer door fans en hun persoonlijke verhalen laten inspireren. Ik hoop dat de luisteraars dit ook voelen als ze ‘Thuis’ horen.’
100 jaar kerstcampagnes van Coca-Cola
Coca-Cola legt uit dat het een bijzonder jaar is binnen de geschiedenis van kerst en Coca-Cola Zo bracht het merk 100 jaar geleden haar eerste kerstreclame uit. Met de nieuwe campagne wil het merk voortbouwen op de, naar eigen zeggen, iconische kerstcampagnes die door de geschiedenis heen gelanceerd zijn.
Daniela Depping, head of marketing bij Coca-Cola Nederland: ‘2020 is voor velen van ons geen makkelijk jaar geweest en de aankomende feestdagen zullen daardoor nog specialer en belangrijker zijn. Al sinds de jaren ’20 besteden we met Coca-Cola via onze reclames aandacht aan de feestdagen met een boodschap van eenheid en positiviteit. De campagne staat voor de grotere waardering van onze geliefden, onze lokale community en bovenal onze behoefte om deze kerst de connectie te behouden met onze dierbaren in de vorm van het beste geschenk - jezelf.'
De campagne
De campagne wordt uitgerold op tv, online, in buitenreclame en waar mogelijk in bioscopen. Daarnaast krijgen alle producten een thematische kerstuitstraling. De digitale adventskalender bevat content als digitale stickers en filters die te delen zijn op social media.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!