Ook Reality Outdoor droeg zijn steentje bij in de vorm van een out-of-homecampagne en een donatie.
De nationale KWF-collecteweek in september heeft dit jaar maar liefst 5.882.811 opgebracht. Met dit bedrag wordt niet alleen levensveranderend onderzoek gefinancierd, maar zet KWF zich ook in voor een beter leven voor iedereen die leeft met en na kanker.
Bij het grootste deel van de collectanten kon dit jaar contant geld en via QR iDeal gedoneerd worden. Daarnaast konden alle KWF-collectanten ook via WhatsApp collecteren.
De collecteweek van KWF was duidelijk zichtbaar in het straatbeeld, met banners en A0 borden met daarop de QR iDeal code. De out-of-homecampagne kwam tot stand in samenwerking met Reality Outdoor. ‘Met de inzet van vele A0-borden was de campagne niet te missen in het straatbeeld’, zegt eigenaar Remko van der Klis. ‘Zo hebben wij wederom onze bijdrage mogen leveren aan de zichtbaarheid van de collecte van het KWF.’
Reality Outdoor deed nog meer, door een extra ‘like en deel’-actie via LinkedIn op te zetten. ‘Uiteindelijk heeft dit rond de 3.000 euro extra opgeleverd’, zegt Van der Klis. ‘Omdat wij dit goede doel graag ondersteunen, hebben wij dit bedrag naar 4.500 euro verhoogd en dit naar het KWF overgemaakt.’
Volgens KWF blijft de contante donatie vooralsnog de meest gebruikte manier van doneren. Wel wordt digitaal geven elk jaar weer populairder. Al 33 procent van de totaalopbrengst wordt digitaal gedoneerd. In 24 plaatsen werd er voor het eerst voor 100 procent met QR gecollecteerd, met een gemiddelde opbrengst van 136 euro per collectant. I
Carla van Gils, directeur KWF Kankerbestrijding zegt dat de inzet van zo veel vrijwilligers onmisbaar is. ‘Met bijna 5,9 miljoen euro kunnen we heel veel belangrijk onderzoek doen. Daar zijn we onze vrijwilligers én natuurlijk alle donateurs heel dankbaar voor.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!