Dat zal het publiek weten, want samen met Reality Outdoor werd een campagne opgezet om de opening aan te kondigen.
Amsterdam staat deze hele week eindelijk weer in het teken van dance. Het Amsterdam Dance Event, ofwel ADE, keert vanaf woensdag terug van een jaar weggeweest. Vorig jaar kon ADE vanwege het coronavirus niet doorgaan, dit jaar kunnen er wel weer festivals gehouden worden. Uiteraard nog wel in aangepaste versie. Binnen mogen evenementen tot 75 procent van de capaciteit toelaten, buiten is dat 100 procent. Alles sluit om twaalf uur ’s nachts.
Een van de eyecatchers is Our House dat na een soft launch in oktober tijdens ADE zijn deuren opent. De officiële opening is op 29 oktober. Op de plek waar ooit de iconische club iT zat, komt dit allereerste futuristische dancemuseum ter wereld tot leven. Of zoals ze het zelf noemen een ‘Modern Museum of Electronic Music Culture’. Want Amsterdam en Nederland verdienen als echt danceland een eigen dancemuseum. ‘We’ zijn wereldwijd immers een van de grote exporteurs van dancemuziek.
Wat is er allemaal te zien in Our House? ‘In zes exposities en vijftien installaties komen de geschiedenis, muziek, cultuur, gemeenschap en toekomst van de elektronische muziek tot leven’, zegt Fatih Kahyaoglu. Founding Partner bij Fourmation Entertainment en initiatiefnemer en fouding partner van Our House.
Je wordt meegenomen in de ontwikkeling van de housemuziek die begin jaren tachtig ontstond. Denk aan Detroit en Las Vegas, Londen, Berlijn, Ibiza en natuurlijk Amsterdam. Bezoekers kunnen onder meer luisteren naar wereldberoemde dj's die in interactieve installaties vertellen over zo’n veertig jaar housemuziek. Bij binnenkomst ervaar je meteen de clubbeleving.
Maar er is meer, zegt Kahyaoglu, in het verleden één van de eigenaren van ID&T en daar verantwoordelijk voor de commerciële divisie. Zoals een opleiding voor de dancescene. ‘Our House krijgt ook een educatieve afdeling, genaamd Our House Academy. Het lespakket beslaat uit een breed spectrum aan muziek- en evenementengerelateerde onderwerpen. Er worden workshops en masterclasses aangeboden.’
Met partner Reality Outdoor, specialist in buitenreclame met een grote expertise in de muziek- en dancewereld, werd een campagne opgezet om de opening van Our House te promoten. Er zijn uitingen door Amsterdam te zien, zoals boven de ingang van Pathé City. Kahyaoglu vertelt dat hij graag samenwerkt met Reality Outdoor.
Kahyaoglu zegt daarover: ‘Al jarenlang hebben de verschillende initiatiefnemers van Our House, zoals Fourmation Entertainment, een goede samenwerking met Reality Outdoor. De ondernemende geest en flexibiliteit van beide partijen passen goed bij elkaar.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!