De radioprogramma’s van Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof staan op vrijdag 20 december in het teken van de beste reclamemuziek uit de Nederlandse historie.
De Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl organiseren dit jaar voor het eerst gezamenlijk de Reclamemuziek Top 40 aller tijden. Deze landelijke verkiezing gericht op de beste reclamemuziek uit de afgelopen 50 jaar. In commercials worden veelvuldig muzieknummers gebruikt om aandacht trekken, een emotionele binding te creëren of merkassociaties op te bouwen. Met deze jaarlijkse hitlijst worden de beste nummers, die als muziek in de oren klinken, extra in de spotlights gezet.
Wouter van der Goes (NPO Radio 2/ KRO-NCRV) : 'Bijna alle reclame’s zouden zonder de liedjes totaal niet uit de verf komen. Te gek om daar nu een mooi lijstje van te maken. En nog leuker, het zal een mooie muziekavond op NPO radio 2 van te worden. Verrassend en vol liefde voor muziek, precies waar onze zender voor staat.'
Erik de Zwart (voorzitter Stichting Nederlandse Top 40): 'Muziek is emotie en al sinds 1965 vangen we die emoties wekelijks in de Nederlandse Top 40. Verschillende merken hebben kroonjuwelen uit de muziekhistorie opgepakt of ze juist laten maken en daarbij de emotie van dat nummer verbonden aan hun product. Met de Reclamemuziek Top 40 aller tijden zoeken we naar de nummers waarbij dat het beste is gelukt.'
Tot en met 15 december kan het publiek stemmen hun favoriete reclamemuziek en -tunes aller tijden via www.reclamemuziektop40.nl. Donderdag 19 december wordt de Reclamemuziek Top 40 aller tijden officieel bekend gemaakt. Vrijdagavond 20 december zal vanaf 18:00 de gehele lijst op NPO Radio 2 worden uitgezonden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!