In de nacht van 25 op 26 augustus worden verschillende gebouwen van professionals in de evenementenindustrie rood verlicht, om de branche een hart onder de riem te steken en steun te vragen voor de penibele situatie waarin de industrie zich bevindt.
'Al deze bedrijven staat een golf van faillissementen en ontslagen te wachten', zegt Stijn Oude Vrielink, eigenaar van Venue Marketing, initiatiefnemer van de campagne. 'Ook is het een brandend signaal richting de politiek en de rest van Nederland dat hen laat zien hoe omvangrijk en dramatisch de situatie van de evenementenindustrie als gevolg van COVID-19 daadwerkelijk is.'
Een grote meerderheid van bedrijven in de evenementenindustrie zijn door de crisis hun volledige orderportefeuille kwijtgeraakt. Sinds half maart maakt deze branche geen omzet meer. Ook de toekomst ziet er vruchteloos uit. De evenementenindustrie was de eerste die in de crisis terechtkwam en de laatste die hier weer uitkomen. 'Evenementen vormen de voedingsbodem van alle ontmoetingen die plaatsvinden in Nederland', zegt Oude Vrielink. 'We willen met Night of Live de overheid alarmeren, maar ook Nederlanders die misschien niet zo bekend zijn met deze branche laten zien waarom we zo belangrijk zijn voor Nederland en onze economie.'
Lees ook: Evenementenbranche verbijsterd: 'Wordt de hele sector afgeserveerd?'
Het idee voor deze campagne komt oorspronkelijk uit Duitsland, waar in de nacht van 22 op 23 juni liefst 7.700 gebouwen van eventprofessionals en -bedrijven uit 1.500 Duitse steden stonden rood kleurden. 'Met licht willen we de evenementenindustrie in haar geheel zichtbaar maken en voor verbroedering zorgen binnen een industrie die mensen bij elkaar brengt', zegt Oude Vrielink.
Voor de kleur rood is volgens Oude Vrielink gekozen omdat de kleur voor de liefde en verbroedering staat en omdat de branche op de rode lijst van bedreigde industrieën.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!