New York Pizza lanceert een nieuwe wervingscampagne met Mocro Maffia-rapper Ice als eindbaas, ofwel franchisenemer. De fastfoodketen erkent dat er door de opkomst van snelle bezorgdiensten een ware strijd is ontstaan om koeriers te werven. Ook New York Pizza heeft hiermee te maken en ontwikkelde daarom een contentcampagne die op moet vallen en de juiste doelgroep moet raken: ‘We mogen daarbij het randje best opzoeken.’
De campagne is ontwikkeld door C2B.
Eerder kondigde de pizzaketen al aan de beste pizzakoerier van 2022 de ruimte in te sturen. Kasper Overtoom-Meijer, manager campaigns & brand bij New York Pizza: ‘Die prijs is onderdeel van een bredere wervingsstrategie.’
Aantrekkelijker positioneren
Met de wervingscampagne wil New York Pizza zich nog sterker positioneren als aantrekkelijke en tofste werkgever in Nederland. Daarnaast is het doel om die employer-branding ook te bevestigen naar naar de huidige pizzabezorgers en pizzabakkers.
Entertainen en activeren
Esther van Ierlant, campagne manager bij C2B, legt uit dat de campagne entertainen moest en tegelijkertijd aan moet zetten tot solliciteren.
‘We wisten zeker dat we de jongere doelgroep -jongeren van 18 tot en met 24 jaar- zouden aanspreken door te gaan voor een filmisch concept met een knipoog naar de populaire Videolandserie. Deze knipoog én de keuze voor Ice, Khalid Alterch, zorgt voor draagkracht van deze wervingscampagne.’
De wervingsvideo
Campagne-uitrol
De video wordt uitgerold op Videoland, Instagram, Facebook, Youtube, Tiktok en Snapchat. Daarnaast is de film tot 5 januari te zien in in alle Pathé bioscopen in Nederland, voorafgaand aan Spider-Man: No Way Home.
Lees ook: Shoeby geeft podium aan subculturen met lancering contentplatform
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!