Mediahuis en Bever maken eerste hergebruikte online campagne

Eerder gemaakte campagnes en content worden hergebruikt om de nieuwe campagne ReUsed vorm te geven.

Bever heeft samen met MHX, de creatieve studio van Mediahuis, de eerste hergebruikte online campagne van Nederland bedacht en gemaakt. In deze ReUsed-campagne zijn eerder gemaakte campagnes en content van Bever in een nieuw jasje gestoken om zo een nieuwe campagne vorm te geven. De campagne sluit goed aan bij de duurzame missie van de buitenwinkel waarin het verlengen van de levensduur van producten centraal staat.

Jonge doelgroep

De Bever ReUsed-campagne bestaat uit verschillende eerder gemaakte en gebruikte video’s en artikelen. De artikelen zijn geïnspireerd door eerder verschenen uitgebreide blogs van Bever en door MHX in een nieuw jasje gestoken. De uitgebreide ‘How-to-video’s’ van Bever zijn omgezet naar korte TikTok-video’s en Instagram-reels. Om met name een jongere doelgroep te bereiken kiest Mediahuis voor de inzet van zijn digitale lifestyleplatformen Manners en NSMBL. De video’s zijn te zien op het gehele netwerk van Mediahuis. 

'In eerste instantie waren we gelijk bezig nieuwe uitingen te bedenken. Maar de boodschap van Bever gaf ons een belangrijk inzicht: het duurzaamheidsprincipe moet op één staan', zegt creative Jasper Kemme van MHX. 'Al helemaal als je een jonge doelgroep wil bereiken. Waarom weggooien wat nog goed is?'

De ReUsed-campagne is rond Black Friday begonnen, een ‘feestdag’ waar de buitenwinkel zich fanatiek tegen verzet. Voor het derde jaar op rij hield Bever op die dag (24 november) ‘For Future Fridays’. In plaats van consumenten met kortingen te verleiden om nog meer producten aan te schaffen, zet de retailer zich in om consumenten te inspireren langer met producten te doen en daardoor minder bij te dragen aan de afvalberg.

 

Live pitch

Mediahuis bedacht het concept voor de live pitch van het Branded Content Event. Bever nodigde &C, Talpa Network en Mediahuis uit en zij presenteerden op het podium hun ideeën.

Marjolein Vendrig, director marketing van Bever: 'Het ReUsed-concept sluit zo goed aan bij onze missie dat we het ook echt een kans wilden geven. Ons doel is om een gedragsverandering teweeg te brengen en mensen te inspireren om te consuminderen. Daarnaast hopen we nu ook andere adverteerders te inspireren door te laten zien hoe gemakkelijk het kan zijn om ook de levensduur van campagnes te verlengen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie