Overslaan en naar de inhoud gaan

Kruidvat zet eigen merk centraal in nieuwe besparingscampagne

Single moeder Lies moet ook op de kleintjes gaan letten. In de commercial passeren diverse bezuinigingen de revue.
Een still uit een commercial van Kruidvat
Een still uit een commercial van Kruidvat
© Afbeelding: Kruidvat
Een still uit een commercial van Kruidvat
Een still uit een commercial van Kruidvat
© Afbeelding: Kruidvat

De hoge prijzen van boodschappen, energie en andere zaken raken steeds meer Nederlanders in de portemonnee. Bedrijven passen hun communicatie hier vaker op aan, bijvoorbeeld door in campagnes meer aandacht te schenken aan goedkopere merken. Zo ook Kruidvat, dat in haar nieuwste campagne (bureau: DDB Unlimited) reclame maakt voor haar eigen merk.

related partner content for mobile comes here

Besparen, maar hoe?

De campagne draagt de naam 'Slim besparen, dat is de kwaliteit van Kruidvat Merk'. De hoofdrol is weggelegd voor de vaste personage single moeder Lies. We zien Lies schrikken van een boodschappenbon, waarna ze haar drie kinderen oproept om te besparen. Verschillende bezuinigingen passeren de revue. Lies krijgt een 'pittig kort' bloempotkapsel, de kinderen kijken voor het raam van de buren mee naar de tv en het zoontje loopt plots rond in een oude jurk van zijn zusjes. Uiteindelijk komt Lies op het idee om Kruidvat Eigen Merk-producten te kopen in plaats van A-merken. Een bespaartip waar het hele gezin blij mee is, zo luidt de boodschap. 

Marketingdirecteur Brenda Smith van Kruidvat: 'Mensen hebben meer moeite om rond te komen, veroorzaakt door de recente prijsstijgingen. Wij zorgen dat ons assortiment voor iedereen toegankelijk is, zodat je je óók in deze tijden goed, gezond en mooi kan voelen. Zo laten Lies en haar kinderen in onze commercial zien hoe je met het ruime en scherp geprijsde Kruidvat eigenmerkassortiment slim kunt besparen, zónder dat je inlevert op kwaliteit. Zodat je minder hoeft te bezuinigen op dingen die óók belangrijk zijn.'

Bekijk de commercial hieronder. (Tekst loopt door onder de video)

Credits:

Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited
Productiehuis: Annomann
Edit: Marc Bechtold
Post-productie: Crabsalad
Mediabureau: Initiative en Greenhouse
Geluid: Earforce

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in