Overslaan en naar de inhoud gaan

Kruidvat en Armoedefonds starten 'Samen in Actie weken'

Deze '1+1+1' actie, doneert deelnemende producten aan gezinnen die in armoede leven.
Samen in Actie weken Kruidvat
Samen in Actie weken Kruidvat

Stichting Armoedefonds en Kruidvat zijn een samenwerking aangegaan na een onderzoek naar verzorgingsarmoede. Ze werken samen met acht andere partners aan de actie ‘Samen in Actie weken’, die loopt van 10 juni tot en met 23 juni. Klanten van Kruidvat ontvangen bij aankoop van een deelnemend product één product gratis. Bovendien doneert de keten, samen met haar partners, hetzelfde product aan gezinnen in armoede.

related partner content for mobile comes here

Hoewel voedselarmoede en menstruatiearmoede bekende termen zijn, is verzorgingsarmoede minder bekend. Deze vorm van armoede houdt in dat men in de afgelopen twaalf maanden geen dagelijkse verzorgingsproducten – zoals tandpasta, wasmiddel en deodorant – heeft kunnen kopen. Uit het onderzoek zou blijken dat één op de zeven volwassen Nederlanders (15 procent) hiermee te maken heeft.

Voor deze actie zet Kruidvat een uitgebreide reclamecampagne op. De keten zegt verzorgingsarmoede zichtbaar te willen maken door middel van pr, tv-commercials, online video’s, social media en een speciale landingspagina. Influencers zullen ook vanuit hun eigen ervaringen aandacht vragen voor het probleem.

Ook zet Kruidvat nog huis-aan-huis folders, radiospots en POS-materialen in. De campagne loopt ook in België, waar Kruidvat samenwerkt met de Belgische Federatie van Voedselbanken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in