Stichting Armoedefonds en Kruidvat zijn een samenwerking aangegaan na een onderzoek naar verzorgingsarmoede. Ze werken samen met acht andere partners aan de actie ‘Samen in Actie weken’, die loopt van 10 juni tot en met 23 juni. Klanten van Kruidvat ontvangen bij aankoop van een deelnemend product één product gratis. Bovendien doneert de keten, samen met haar partners, hetzelfde product aan gezinnen in armoede.
Hoewel voedselarmoede en menstruatiearmoede bekende termen zijn, is verzorgingsarmoede minder bekend. Deze vorm van armoede houdt in dat men in de afgelopen twaalf maanden geen dagelijkse verzorgingsproducten – zoals tandpasta, wasmiddel en deodorant – heeft kunnen kopen. Uit het onderzoek zou blijken dat één op de zeven volwassen Nederlanders (15 procent) hiermee te maken heeft.
Voor deze actie zet Kruidvat een uitgebreide reclamecampagne op. De keten zegt verzorgingsarmoede zichtbaar te willen maken door middel van pr, tv-commercials, online video’s, social media en een speciale landingspagina. Influencers zullen ook vanuit hun eigen ervaringen aandacht vragen voor het probleem.
Ook zet Kruidvat nog huis-aan-huis folders, radiospots en POS-materialen in. De campagne loopt ook in België, waar Kruidvat samenwerkt met de Belgische Federatie van Voedselbanken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!