KiKa lanceert voorlichtingscampagne 'Als ik later groot ben'

Op 15 februari is het Wereld Kinderkankerdag en wordt er internationaal aandacht besteed aan kinderen en gezinnen getroffen door kanker.

Anne (12) het gezicht van de campagne

In Nederland worden jaarlijks bijna 600 kinderen getroffen door kanker waarvan 1 op de 5 het momenteel niet redt.

Als ik later groot ben

Bewustwording creëren rondom het onderwerp kinderkanker en kinderen leren dat zorgeloos groot worden niet vanzelfsprekend is; dat is de doelstelling van de nieuwe voorlichtingscampagne ‘Als ik later groot ben’ van KiKa. De kern van de campagne is een video waarbij kinderen vertellen over hun dromen en ambities. Een ziek kind heeft deze dromen net zo goed. Maar zieke kinderen moeten eerst beter worden om die dromen te kunnen verwezenlijken. De voice-over ligt in handen van KiKa-ambassadeur Ferdi Stofmeel.

Anne

De 12-jarige Anne is het gezicht van de campagne. Ze wordt momenteel behandeld voor een vorm van botkanker. De afgelopen jaren ging de familie door een loodzware tijd. Niet één maar twee kinderen in het gezin werden getroffen door kanker. `Een nachtmerrie!`, zegt moeder Fleur. `Toen onze jongste zoon net vijf jaar schoon was, bleek ook Anne kanker te hebben.´ Naar omstandigheden gaat het gelukkig goed met haar. Fijn om met mijn verhaal kennis te kunnen delen over het onderwerp'. 

Bekijk de campagnevideo hieronder. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie