Overslaan en naar de inhoud gaan

Kia scoort met lieve oma die League of Legends streamt op Twitch

Sweet2Annie1 maakt best bekeken League of Legends Twitch-kanaal van Nederland.
Sweet Annie
© XXS
Sweet Annie
© XXS

Wie bekend is met gaming weet dat league of Legends spelers zich nogal eens negatief uitlaten tegen beginnende spelers. Voor Kia, dat respect als core value heeft, was dit een mooi inzicht om op in te haken.Met de bedoeling om LoL-gamers uit te dagen op hun gedrag, besloot het Koreaanse automerk om een superlieve speler te sponsoren: Oma Annie.

related partner content for mobile comes here

In de campagne streamde Sweet2Annie1 op haar eigen Twitch-kanaal waar zij regelmatig de hulp nodig had van kijkers en gamers. Waar beginnende gamers gewoonlijk hard worden aangepakt, kreeg Annie vooral hulp en aanmoedigingen. Drie dagen lang was het Twitch-kanaal van Sweet2Annie1 het best bekeken League of Legends streaming kanaal van Nederland en het top-5 snelst groeiende kanaal van League of Legends in Nederland.

Credits:

Kia Motors Nederland
Manager Communicatie en PR: Maaike Aarts
Marketing Coördinator: Iris Koorn

XXS Amsterdam
Creatives: Barend Stegeman, Wessel Beumer
Creative Director: John de Vries
Head of Strategy: Joram Helmer
Design Director: Robert-Jan Hoesman
Video & Sound Editor: Pieter Bokhorst
Animator: Jeroen Feenstra
Account Director: Ward Enckhof
Account Manager: Lisa Been
Creative Producer: Josien de Heul
Technical Support: Jerry Winkel

KoenZ
Game consultant: Koen Schobbers

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in