Etos lanceert nieuwe kerstcampagne met de boodschap: ‘Mooi wat iets kleins kan doen.’ Met de campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko en creative studio PlusOne Amsterdam, wil de drogisterijketen laten zien hoe iedereen er in de komende feestdagen toch voor elkaar kan zijn.
Etos, dat staat voor Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking, denkt dat iedereen dit gekke jaar en in deze donkere dagen wel een lichtpuntje kan gebruiken en benadrukt daarom dat er naar elkaar omgekeken moet worden. Volgens het merk kan een klein gebaar al leiden tot een prettig kerstgevoel voor de aankomende feestdagen.
'Een cadeau dat ergens voor staat'
Etos: ‘Kies deze feestdagen niet zomaar voor een cadeau, maar voor een cadeau dat ergens voor staat. Een cadeau dat zegt: ik weet hoeveel dit voor jou betekent in deze moeilijke tijd.’ Volgens de winkelketen past deze gedachte perfect bij de Etos-winkel als gifting store. Met de campagne hoopt Etos begrip te tonen voor de omstandigheden en daarnaast toegankelijke cadeau-oplossingen te bieden die een herkenbaar thema hebben en passen in de huidige tijdgeest.
'Empathisch Etos'
Darre van Dijk, chief creative officer TBWA\Neboko voegt toe: ‘Liefs Etos. Niet een typische payoff in marcom land. Maar het zegt juist hoe persoonlijk en empathisch Etos is. Dat empathische hebben we proberen te vangen in deze december-campagne. Want met een klein gebaar kan je zorgen voor een goed gevoel.'
De campagne wordt uitgerold op tv, online, radio en instore als kerstkaart.
Lees ook: Ludieke campagne toont maniakale Trump-kerstman als voer voor psychiater
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!