YouTube reikt op 30 juni tijdens de YouTube Works Awards prijzen uit aan de beste Nederlandse YouTube-campagnes. Het videoplatform wil laten zien dat creativiteit, vernieuwing en effectiviteit hand in hand gaan. Adformatie en bvA zijn partner.
Inzenden kon tot en met 16 april en vandaag worden de finalisten bekendgemaakt.
De YouTube Works-awards worden 30 juni tussen 16 en 17 uur uitgereikt. Registreer je hier.
De finalisten
Categorie: Meeting the moment (de campagne die het meest effectief heeft ingespeeld op de gebeurtenissen in 2020)
Catch-up Party - Never waste a good crisis to be there for your customers - Skoda, Mediacom-Greenhouse.
ING's Kingday event in your livingroom
StukTV Live - Hasbro, Mentos Kauwgum, Samsung Nederland, Santa Maria, Doritos, Spa Touch, Nivea Men Deep
Roadtrippers 2020 - Mentos Kauwgum - Perfetti van Melle - Towel Media
Categorie Creative Innovation: de campagne met de beste creatieve executie op een digitaal platform dat heeft geleid tot business resultaat.
The Dark Side of Money N=5, ABN Amro
Jumbo E-commerce: schoolvoorbeeld van de kracht van digital-first - Jumbo, Alfred, UM, Reprise
Now it’s Prime time, creating ads people can’t resist - Team5PM, Amazon Prime Video
The story about 1,5 million mattresses - Koninklijke Auping, Dagmar Meijer, Greenhouse
Categorie Media Innovation: de campagne met de beste mediastrategie die heeft geleid tot business resultaat.
The Dark Side of Money - N=5, ABN Amro
Jumbo E-commerce: schoolvoorbeeld van de kracht van digital-first - Jumbo, Alfred, UM, Reprise
Now it’s Prime time, creating ads people can’t resist.- Team5PM, Amazon Prime Video
How Gamma claims the home DIY domain on YouTube - Team5PM, Gamma
Categorie: The Underdog: de campagne die tegen de verwachting in een grote impact creëerde
Rethink the city. Reimagine the future. - VanMoof
De hulplijn - Corona - Voedingscentrum & Snip Snap on Social BV
StukTV Live - Hasbro, Mentos Kauwgum, Samsung Nederland, Santa Maria, Doritos, Spa Touch, Nivea Men Deep, Towel Media
The story about 1,5 million mattresses - Koninklijke Auping, Dagmar Meijer, Greenhouse
How Gamma claims the home DIY domain on YouTube - Team5PM, Gamma
Categorie: Action Driver: de campagne die het best illustreert hoe YouTube is ingezet om consumenten op beslismomenten in actie te brengen
Bram Krikke werft jongeren voor leukste bijbaan bij Jumbo! - Jumbo Supermarkten, UM NL, Yune, Top Notch & Noah’s Ark
Roadtrippers 2020 - Mentos Kauwgum - Perfetti van Melle - Towel Media
The Dark Side of Money - N=5, ABN Amro
Jumbo E-commerce: schoolvoorbeeld van de kracht van digital-first
Categorie: Brands as Creators: de campagne die merken als creators laat zien, waarbij YouTue-formats worden gebruikt om communities te laten groeien en wordt ingespeeld op consumententrends
PlayStation YouTube channel NL – For The Win: Masked - PlayStation Nederland x MediaCom Creative Systems
Roadtrippers 2020 - Mentos Kauwgum - Perfetti van Melle
Bram Krikke werft jongeren voor leukste bijbaan bij Jumbo! - Jumbo Supermarkten, UM NL, Yune, Top Notch & Noah’s Ark
How Gamma claims the home DIY domain on YouTube - Team5PM, Gamma
Grand Prix
The Dark Side of Money - N=5, ABN Amro
How Gamma claims the home DIY domain on YouTube. Team5PM, Gamma
Now it’s Prime time, creating ads people can’t resist. - Team5PM, Amazon Prime Video
Jumbo E-commerce: schoolvoorbeeld van de kracht van digital-first - Jumbo, Alfred, UM, Reprise
Catch-up Party - Never waste a good crisis to be there for your customers - Skoda, MediaCom-Greenhouse.
ING's Kingday event in your livingroom - ING
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!