Het commerciele kerstseizoen in Engeland is vannacht officieel geopend met de social media-lancering van de kerstcampagne van John Lewis. Jaarlijks wordt reikhalzend uitgekeken naar de campagne van de Britse warenhuisketen. Dit jaar is voor de productie opgetrokken samen met supermarktketen Waitrose, onderdeel van dezelfde groep. adam&eveDDB is het reclamebureau van beide bedrijven.
In een hartverwarmende minifilm over de magie van vriendschap spelen het overenthousiaste draakje Edgar en beste vriendin Ava de hoofdrol. Het draakje verpest voortdurend ongewild leuke winterse taferelen en kersttradities en Ava gaat op zoek naar het ultieme cadeau om hem ervan te overtuigen dat hij toch welkom is. De commercial wordt begeleid door het nummer Can’t Fight This Feeling Anymore, opnieuw opgenomen door de bekende band Bastille.
De campagne werd gelanceerd via social media en is aankomende zaterdag te zien tijdens het veelbekeken X Factor. In de verdere activaties die behalve food ook speelgoed en gadgets zullen aanjagen, speelt Edgar de hoofdrol. Zo wordt voor het eerst door John Lewis en Waitrose een Snap-lens gelanceerd en kunnen mensen in de winkel op de foto met het draakje. Ook is er speciale Edgar-merchandise beschikbaar.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!