Sinds 1870 biedt Bijenkorf een plek waar iedereen zich bijzonder kan voelen. Dit jaar viert de luxe warenhuisketen haar 150e verjaardag met uitzonderlijke verhalen en producten. Samen met digital agency Dept is ter viering van deze mijlpaal een meeslepende website ontwikkeld, die de verschillende decennia middels illustraties, motion en geluidsfragmenten presenteert.
Voor het 150-jarig bestaan pakt Bijenkorf groots uit met o.a. exclusieve jubileum producten, bijzondere etalages, ervaringsgerichte installaties en een digitale expositie in de vorm van een website. De geschiedenis van Bijenkorf komt hier op inspirerende en creatieve manier tot uiting. Een maand lang werkten creatieven en ontwikkelaars hard samen om een verbazingwekkend resultaat neer te zetten. De synergie tussen de verschillende specialisten is voelbaar op de website: een digitale ervaring met een wow-factor, waar de gebruiker verrast wordt met vernieuwend motion design.
“Op de website nemen we de klant mee op een reis door de tijd”, vertelt Elbert Chang, senior manager digital content bij Bijenkorf. “Door de nauwe, multidisciplinaire samenwerking met Dept konden we een grensverleggende website ontwikkelen, waarin illustraties tot leven komen en visuele en auditieve componenten de ervaring nog tastbaarder en persoonlijker maken voor de klant.”
Max Pinas, creative director bij Dept: “Het is heel leuk om te zien dat we in zo’n kort tijdsbestek samen met Bijenkorf zoveel voor elkaar hebben gekregen. Daarnaast was het een bijzondere ervaring om vanuit creativiteit en technologie, historische beelden op zo’n innovatieve manier te kunnen inzetten.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!