Campagne ‘Slik niet zomaar alles’ moet onbekend supplementenmerk Vitakruid op de kaart zetten

De kluchtige verhaallijnen in de Vitakruid-commercials blijven weg van het ‘kwaaltje-oplossing construct’.

Slik niet zomaar alles
Vitakruid - DDB Unlimited

Vitaminen- en voedingssupplementen-merk Vitakruid lanceert de campagne ‘Slik niet zomaar alles’. In een eerste reeks van drie commercials (bureau: DDB Unlimited), introduceert het nog onbekende merk zichzelf bij het grote publiek. Dit is de eerste commercial van de drie (overige twee verderop in dit bericht):

Slik niet zomaar alles (beddenzaak) | Vitakruid

Vitakruid en DDB Unlimited, die al een tijdje met elkaar optrekken om het merk op de kaart te krijgen, stellen vast dat de vitaminen- en voedingssupplementenmarkt druk bezet is, en tegelijkertijd een markt met weinig onderscheidend vermogen. ‘Nagenoeg alle merken hanteren in communicatie het kwaaltje-oplossing construct. Vitakruid brengt daar radicaal verandering in.’

Gebrek aan concentratie
Gebrek aan concentratie Vitakruid

Het merk wil niet zijn specifieke producten pushen, maar de adviesfunctie (of zoals Vitakruid het zelf noemt ‘het therapeutische fundament’), onder de aandacht brengen.

Elk van de drie nu gereleasete commercials toont een situatie waarin iemand zijn eigen grenzen niet goed aangeeft, gevolgd door (‘Weten wat je wel moet slikken?’), het advies om de vitaminetest te doen op de site van Vitakruid. Bob van Inge, directeur-eigenaar van Vitakruid: ‘Iedereen is anders en heeft dus ook andere vitamines en supplementen nodig. Dat begint bij kennis en persoonlijk advies.’

Slik niet zomaar alles (kliniek) | Vitakruid

Credits:

Verantwoordelijk bij DDB Unlimited:

Milo van der Meij

Productie:

Hobbyfilm, regie Magnus Renfors

Verantwoordelijk bij Vitakruid:

Bob van Inge, Nelleke Kloet, Rogier Nederlof

Slik niet zomaar alles (school) | Vitakruid

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie