Vitaminen- en voedingssupplementen-merk Vitakruid lanceert de campagne ‘Slik niet zomaar alles’. In een eerste reeks van drie commercials (bureau: DDB Unlimited), introduceert het nog onbekende merk zichzelf bij het grote publiek. Dit is de eerste commercial van de drie (overige twee verderop in dit bericht):
Vitakruid en DDB Unlimited, die al een tijdje met elkaar optrekken om het merk op de kaart te krijgen, stellen vast dat de vitaminen- en voedingssupplementenmarkt druk bezet is, en tegelijkertijd een markt met weinig onderscheidend vermogen. ‘Nagenoeg alle merken hanteren in communicatie het kwaaltje-oplossing construct. Vitakruid brengt daar radicaal verandering in.’
Het merk wil niet zijn specifieke producten pushen, maar de adviesfunctie (of zoals Vitakruid het zelf noemt ‘het therapeutische fundament’), onder de aandacht brengen.
Elk van de drie nu gereleasete commercials toont een situatie waarin iemand zijn eigen grenzen niet goed aangeeft, gevolgd door (‘Weten wat je wel moet slikken?’), het advies om de vitaminetest te doen op de site van Vitakruid. Bob van Inge, directeur-eigenaar van Vitakruid: ‘Iedereen is anders en heeft dus ook andere vitamines en supplementen nodig. Dat begint bij kennis en persoonlijk advies.’
Credits:
Verantwoordelijk bij DDB Unlimited:
Milo van der Meij
Productie:
Hobbyfilm, regie Magnus Renfors
Verantwoordelijk bij Vitakruid:
Bob van Inge, Nelleke Kloet, Rogier Nederlof
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!