Biermerk Texels lanceert eerste nationale campagne

Het biermerk - onderdeel van Heineken - zet zijn meest bekende bier centraal in de campagne.

Texels speciaalbier

Bierbrouwer Texels lanceert zijn eerste nationale merkcampagne met de naam Op z'n Texels. De campagne zet het meest bekende bier van Texels centraal, de Skuumkoppe. Bureau Alfred International heeft de campagne ontwikkeld. Het bureau is sinds vorig jaar het lead agency van Texels. De campagne start met (digital) outdoor en social media. Later volgen andere kanalen. 

Laurens Pot, Senior Brandmanager Texels: 'De Texelse bierbrouwerij en Skuumkoppe zijn al jaren een begrip op Texel. We koesteren het eiland, brouwen hier ons bier en gunnen iedereen in Nederland een mooi glas Texels Speciaalbier. Met deze nieuw campagne willen we de eigenzinnigheid van de Texelse bierbrouwerij en van Texel zelf benadrukken, zonder te overdrijven.'

Heineken

Bierbrouwer Heineken nam zijn kleinere branchegenoot Texelse Bierbrouwerij in november 2020 over. Texelse Bierbrouwerij zocht een partner om strategisch te kunnen doorgroeien en zijn beschikbaarheid in de horeca te verbeteren. Het merk blijft op Texels en werkt nog steeds autonoom. 

Vorig jaar nieuwe merkidentiteit

In juli 2021 lanceerde Texels een nieuwe merkidentiteit met een bijbehorende campagne. De nieuwe uitstraling werd online en offline uitgerold, onder andere via een nieuw logo, branding, verpakking en website.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie