Artsen zonder Grenzen grijpt deze kerstperiode terug op een vertrouwde campagne: Nederlanders kunnen weer symbolisch een kerstpakket vullen voor buitenlanders in medische nood. De hulporganisatie gebruikt de ingezamelde donaties om medische zorg te verlenen.
De campagne 'Geef een kerspakket dat levens redt' wordt op nieuwswebsites en sociale media met video en bannering aangejaagd. In print media creëert Artsen zonder Grenzen aandacht via advertenties en advertorials. Het campagnebeeld is ontworpen door creatief bureau G2K. De visuele focus gaat uit naar de helpende hand van de donateur aan buitenlanders in medische nood.
Schoon drinkwater en vaccins
Die slachtoffers kunnen gebukt gaan onder de gevolgen van de coronapandemie, maar ook natuurrampen of gewapende conflicten. Daarom laat Artsen zonder Grenzen donateurs hun eigen kerstpakket samenstellen, ook zodat zij zelf het donatiebedrag kunnen bepalen. Donateurs kunnen bijvoorbeeld vijf euro schenken om 7500 mensen een dag van schoon drinkwater te voorzien, of vijftien euro om zestig kinderen een inenting tegen mazelen te geven. Artsen zonder Grenzen benadrukt dat dit 'symbolische cadeaus' zijn, bedoeld om 'inzichtelijk te maken wat wij kunnen doen met jouw gift.'
De hulporganisatie kiest al ruim tien jaar voor zijn kerstpakkettencampagne, naar eigen zeggen omdat die 'traditiegetrouw een enorme respons genereert'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!