Aldi lanceert de volgende commercial in de campagnereeks 'Net zo'. De campagne die op 2 mei live gaat, richt zich volledig op aardappelen, groente en fruit van Nederlandse bodem. Met deze campagne wil de supermarkt laten zien dat, misschien anders dan de consument denkt, AGF van Aldi wel degelijk ook uit Nederland komt. Aldi: 'En daarbij net zo vers en kwalitatief is als elders, maar dan voor een Aldi-prijs.'
Deze Net Zo-campagne, met de Nederlandse teler in de hoofdrol, is te zien in alle marketingkanalen van Aldi. Dit is de 'aardbeien-commercial':
Koopkracht
Recent publiceerde Adformatie het achtergrondverhaal Zo overleef je als CMO de koopkrachtcrunch. De koopkracht van Nederlandse huishoudens staat immers zwaar onder druk. Dat gegeven voert Aldi nu voor het eerst meer concreet op in zijn commercial door te zeggen: '(...) bij Aldi bespaar je elke dag weer op al je groente en fruit. Dat geeft koopkracht.'
In de nieuwe Net Zo-campagne hebben de Nederlandse telers van Aldi een prominente rol. Zo speelt de aardbeienteler uit het Gelderse Bemmel de hoofdrol in de tv-commercial en zijn verhalen van verschillende telers te lezen in de folder en op de website.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!