Albert Heijn trekt jackpot met inhaker op zweetband Memphis

De supermarkt reageerde op de veelbesproken zweetband van Memphis met de inhaker ‘Nederband, oh Nederband’. ‘Ze vliegen de winkel uit.'

'Memph-is onze inspiratie'
Albert Heijn

De (witte) hoofdband die Memphis Depay vorige week in de oefeninterland tegen Canada droeg, maakte veel los onder het Nederlands publiek. Tot grote verbazing van Depay zelf (‘who cares?’ is zijn commentaar) én met een run op witte zweetbanden tot gevolg.

Memphis met trendstettende hoofdband
Memphis met trendstettende hoofdband Foto: ANP Foto | IMAGO/Richard Wareham

Hoofdband hit

Albert Heijn reageerde alert en kwam met een inhaker (Facebook en Insta) met een foto van het Albert Heijn-gezin met een hoofdband in de kleuren van de Nederlandse vlag én de tekst ‘Nederband, oh Nederband’. Albert Heijn had het ‘geluk’ de hoofdband reeds in het non-food-assortiment te hebben.

De inhaker, bedacht door Boomerang, werd op dinsdagochtend geplaatst, na de wedstrijd van maandag (4-0 tegen IJsland). Een bescheiden Johan van der Zanden (Albert Heijn): ‘Memphis heeft een mooie trend gezet. Ze vliegen de winkel uit.’ Volgens het AD wordt de hoofdband een hit, als Oranje het goed doet in Duitsland.

Bijbestellen

Gaat Albert Heijn bijbestellen naar aanleiding van het succes? Johan van der Zanden: 'Als ze beschikbaar zijn wel. Gelukkig hebben we er wel al duizenden. Maar ze gaan heel snel. Iedereen wil ze hebben!'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie