Ajax lanceert derde tenue met campagne van internationale allure

Het tenue moet een eerbetoon zijn aan de Amsterdamse straatvoetbalcultuur.

Timber draagt derde tenue '22-'23
Ajax

Ajax presenteert woensdag het derde tenue van Ajax, voor het seizoen 2022/2023, een tenue dat tot stand is gebracht in samenwerking met Adidas en het Amsterdamse modemerk Daily Paper. Zoals zo vaak weet Ajax het hoofd boven het Eredivisie-maaiveld uit te steken met een aantrekkelijke voetbal-movie van internationale allure (regie: Rogier Smalhout, productie: Halal):

adidas 🤝 Ajax 🤝 Daily Paper | A tribute to Amsterdam's golden street football generation 🌕

Voetbalpleintjes

Ajax zegt met het tenue een eerbetoon te willen brengen aan de Amsterdamse straatvoetbalcultuur, de impact op de gemeenschapszin in Amsterdam en 'de gouden generatie'.

Ajax: 'Op het overwegend gouden shirt zijn negen prominente Amsterdamse straatvoetbalpleintjes te zien, als transparant zwart watermerk. Met de rood-zwarte baan en witte Ajax- en sponsorlogo’s komen de kleuren van de geliefde Amsterdamse vlag terug in het ontwerp. De baan is ook een verwijzing naar de rode baan van het kenmerkende Ajax thuisshirt.'

Shirt-symboliek
Shirt-symboliek

Verwijzingen

Het shirt zit bomvol verwijzingen. Zo is op de achterkant een wat Ajax 'een speelse interpretatie van het stadswapen van Amsterdam' noemt te zien. Los van de Ajax- en Daily Paper-branding, zijn ook de bijnamen voor Amsterdam 'Mokum' en 'Damsko' te zien, 1275, het jaar dat Amsterdam ontstond én de Pan-Afrikaanse kleuren, als verwijzing naar de Afrikaanse wortels van Daily Paper.

Wachtrij
Wachtrij

Machine

Als Ajax de marketingmachine aanzet, heeft dat altijd direct effect. Wie het shirt wil aanschaffen in de Ajax fanshop, wordt gevraagd achteraan in de rij aan te sluiten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie