Etos staat deze maand stil bij haar 100 jarige bestaan. De televisiecommercial en online video gaat over de coming of age van een nieuwsgierig meisje. Etos vertolkt een universeel verhaal over volwassen worden door een hedendaagse lens. Wanneer het meisje een tampon vindt is niet haar moeder het vraagbaken, maar haar vader. De vragen zijn van alledag, maar de antwoorden van Etos bewegen mee met de tijd.
De commercial sluit af met: “Wat je vraag ook is, we staan voor je klaar. Al 100 jaar. Liefs, Etos.” Daarmee lanceert Etos een nieuwe campagne. Met deze opvallend persoonlijke tone-of-voice slaat de merkcampagne een nieuwe koers in. Een gewone drogist is Etos nooit geweest, bijvoorbeeld de allereerste winkelmedewerkers waren verpleegkundigen. Zij legden de basis voor het deskundige en bovenal zorgzame karakter dat tot op de dag van vandaag voelbaar is.
Noor de Bruijn, CMO Etos: “Etos is er al 100 jaar voor iedereen met vragen over hun gezondheid en hoe ze zich goed kunnen voelen.”
De jubileumcampagne gaat gepaard met verschillende activaties in de winkel. In september shopte elke 100e klant gratis en in deze periode ontvangen klanten een geschenk bij een besteding van € 25,-.
In 1919 opende de winkelketen de eerste winkel onder de naam Philips Coöperatieve Verbruiksvereeniging en Broodbakkerij G.A. In 1931 werd de naam omgedoopt tot Etos, dat staat voor Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking. Tegenwoordig is Etos onderdeel van Ahold Delhaize en telt het 546 vestigingen. Afgelopen oktober heeft Etos de Solvo groep overgenomen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!