Het is 1 april, tal van merken haken weer in met hun grappen, grollen en practical jokes. Adformatie plaatst ieder jaar een overzicht van de merkwaardigste en leukste 1 april-vondsten.
In de weken voor de omineuze datum volgden we daarvoor altijd de media en scanden we persberichten op hun 1 april-gehalte. Dat leverde ons geregeld boze en teleurgestelde telefoontjes op, want het waren natuurlijk enorme spoilers als we de clou van de grap een paar dagen te vroeg verklapten.
Nu daarom op 1 april zelf, ons overzicht:
Google Grow
Google introduceert in samenwerking met Wageningen University Google Grow, een systeem om met planten te communiceren. Heeft de plant water nodig, dan vraagt die om water (tot vervelens toe). Met onder anderen de directeur van de Keukenhof en wetenschapsjournalist Diederik Jekel.
De film staat in meerdere landen op de YouTube-homepage, we kwamen hem ook tegen in de VS en het VK. De producent is Wefilm, dat met Google eerder de 1 april- films over Google Self Driving Bike en Google Wind uitbracht, die 5,8 en 3,6 miljoen keer werden bekeken.
Coolblue plaatst zonnencellen in de blauwe dozen
Coolblue introduceert zijn grootste innovatie ooit: pakketpanelen. Door zonnencellen in de blauwe dozen te verwerken, wil Coolblue klanten helpen om zelf hun eigen energie op te wekken.
Kidsweek: geen nepnieuwsdiplome, geen internet
Het jongerenmagazine Kidsweek meldt dat er examen komt voor fake news. Jongeren die dit niet hebben gevolgd en met succes afgelegd mogen het internet niet meer op. Een proefexamen is zo’n duizend keer aangevraagd.
Verse pizza printen bij New York Pizza
Snel een verse pizza printen? Dat kan vanaf vandaag op de NS Stations in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Daar plaatst New York Pizza als eerste in Nederland speciale 3D-pizzaprinters die het samen met 3D Hubs heeft ontwikkeld. Volgens New York Pizza-directeur Philippe Vorst is de 3D-pizzaprinter een wereldwijde primeur. ‘We hebben lang aan de ontwikkeling van deze machine gewerkt. Het viel niet mee om de perfecte pizza te produceren. Maar uiteindelijk is het gelukt.’
Vrouwenbiertje van Aldi
Aldi introduceert een biertje voor echte vrouwen: Schultenfrau. De kersverse zus van het alom bekende en geroemde Schultenbräu. Het wordt een ‘heerlijk frisse pils met een vleugje prosecco en een snufje chocolade’. Het perfecte drankje voor een gezellige meidenavond.
SodaStreamMe zet overtollig CO2 om in bruiswater
SodaStream, het meest toonaangevende bruiswatermerk ter wereld, heeft vandaag de SodaStreamME uitgebracht waarin het overtollig CO2 omzet in bruiswater. Scott Kelly, de Amerikaanse astronaut die het langst in de ruimte verbleef gedurende een missie, presenteert de revolutionaire neptechnologie in een infomercial-achtige stijl.
Geen Bretonse strepen meer voor Britten
De Engelse retailer Boden meldt dat de Bretonse truien met bekende strepen niet meer in het Verenigd Koninkrijk mogen worden verkocht. Er is een speciale EU-shirtlicentie nodig, anders volgt een boete van 1000 euro. Boden heeft wel een oplossing voor klanten: een Bretonse-streepverwijderingsservice, een techniek die het bedrijf 'de Bret-off' noemt.
Helm waar je haar goed blijft zitten
Het jeugdmagazine 7Days speelt met de ijdelheid van zijn doelgroep. Het meldt dat er een speciale helm komt, die je veilig houdt en ervoor zorgt dat je haar goed zit, de shape protector.
Drive in Albert Heijn Gorredijk
Albert Heijn Gorredijk houdt van 1 april. Het introduceerde al een carwash in 2016, zelfrijdende winkelwagens het jaar erop, en nu is het de beurt aan een Drive In Albert heijn.
Nedcargo laat chauffeurs in Engeland rechts rijden uit onvrede met Brexit-chaos
Basic-Fit lanceert eerste Selfie-Zone van Nederland
Wat? Voor wie Oost-Indisch doof is.
Er komt toch een fietspad bij de werkzaamheden op de Afsluitdijk, meldt Mantel
Temptation Iceland, de heetste en koudste
Ramkraak bij Febo
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!