WPP heeft het e-commerce-adviesbureau Newcraft overgenomen. Dit bedrijf, dat 155 werknemers telt, sluit aan bij het wereldwijde netwerk van Wunderman Thompson, maar blijft onder eigen naam opereren. Ook het volledige leadershipteam blijft aan. Over eventuele earn-out-afspraken doen partijen geen uitspraken.
Newcraft werd in 2007 opgericht door Martijn Haanappel. Het ontwikkelt digitale groeistrategieën voor klanten en helpt ze bij de transformatie om deze te verwerkelijken. Het werkt onder meer voor Ahold Delhaize, Pon Holdings, Yakult en JDE Peet's.
Innovatieve oplossingen
WPP hoopt met Newcraft aan boord zijn propositie verder te versterken. Mark Read, ceo WPP: ‘Het consumentengedrag en het gebruik van nieuwe e-commercekanalen blijven in hoog tempo veranderen. Merken hebben innovatieve oplossingen nodig om te bereiken klanten en nieuwe doelgroepen aan te boren.’
Newcraft heeft volgens Read de ervaring om het digitale aanbod van WPP te versterken en evenals de commerciële propositie wereldwijd.
Martijn Haanappel noemt WPP en het Wunderman Thompson-netwerk ‘de perfecte match’ om de groeiambities van de onderneming verder gestalte te geven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!