Willem van der Schoot houdt het na 14 jaar voor gezien bij Lemz. Hij gaat ‘solo’ verder en sessies geven aan directies en managementteams om nieuwe perspectieven voor hun organisatie en bedrijf te ontwikkelen.
Van der Schoot kwam in 2008 bij Lemz, het bureau met een sterk idealistische inslag dat was opgericht door Mark Woerde en Peter de Lange. Hij werd er managing director, een rol die hij daarvoor bij FHV BBDO had vervuld.
Sweetie memories
Lemz kende in 2014 zijn hoogtepunt met ‘Sweetie’, een digitaal Filipijns meisje dat via webchats werd ingezet om digitale kindersekstoeristen op te sporen. Deze campagne voor Terres des Hommes leverde het bureau onder meer 13 gouden Leeuwen op in Cannes en de Grand Prix for Good, voor de beste maatschappelijke reclamecampagne.
Dit podium bracht Lemz in het zicht van internationale klanten, maar stelde het ook voor een probleem; het was te klein om die zelfstandig aan zich te binden. In november 2016 werd het overgenomen door de Havas Group en ging samen met Havas Boondoggle in Nederland verder als Havas Lemz.
B Corp
Van der Schoot werd ceo van het fusiebureau, dat zich afficheerde als ‘creativity as a force for good’ en in 2020 een B Corp-certificering verkreeg.
In mei vorig jaar werd bekend dat hij zijn positie over zou dragen aan Judith Peters, die overkwam van Fontys Hogeschool waar ze als cmo werkte. Op 1 september nam ze het stokje over van Van der Schoot, die aangaf ‘voorlopig betrokken’ te blijven als adviseur.
'Geweldige tijd'
Daar is nu dus een einde aan gekomen. Van der Schoot schrijft op LinkedIn een ‘geweldige tijd’ te hebben gehad: ‘Met Judith Peters als nieuwe ceo van B Corp Havas Lemz trekken we met veel vertrouwen de lijn door om positieve impact in alles leidend te laten zijn. Als we onze samenleving en economie duurzaam willen veranderen, hebben we richtinggevende creativiteit en lef nodig!’
Van der Schoot is inmiddels gestart met zijn solopraktijk onder de naam BarnSessions.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!