Born05 en Blauw Gras: 'We passen bij de nieuwe lichting connected CMO’s'
Er stonden twee jaar geleden diverse partijen bij Born05 op de stoep die geïnteresseerd waren in een overname. Het Utrechtse bureau had zich in de kijker gespeeld met veel internationale prijzen. Oprichter Rogier IJzermans leerde in die periode dat hij met Born05 geen onderdeel wilde worden van een grotere partij. ‘We hadden iets bijzonders opgebouwd, met een eigen cultuur, dat was ons veel waard. We wilden doorgroeien op basis van onze eigen strategie.’
Hij liet de belangstelling voor wat het was en ging kijken hoe Born05 verder kon groeien. De essentie: er is een veranderende markt met merken die vragen om geïntegreerde oplossingen. ‘Daarvoor zijn bureaus nodig die alle contactmomenten tussen merken en mensen aan elkaar kunnen knopen en daar regie over kunnen nemen samen met het merk. Dat vereist een breed en geïntegreerd aanbod van diensten, die we niet allemaal in huis hadden. Denk hierbij aan media, data, performance en technology. Vanuit hier zijn de gesprekken met Blauw Gras begonnen.’
Vandaag werd de overname aangekondigd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid